کتاب اسلام شناسی

Islamology
کد کتاب : 51259
شابک : 978-9640919897
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 860
سال انتشار شمسی : 1398
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب اسلام شناسی اثر عبدالحسین خسروپناه دزفولی

این کتاب در بردارنده آموزه های اساسی دین اسلام است و با زبانی روان و بلیغ این آموزه ها را در ساختاری جامع و منسجم ارائه می دهد، و نویسنده این کتاب را با نگاه استدلالی برآمده از مطالعات حکمی اجتهادی تدوین کرده است.
حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه از این ایده پیروی می کند که دین، فقط مربوط به ساحت های عبادی و فردی نیست، بلکه در همه عرصه های بشری نمود عینی دارد و به نیازهای اصیل بشر توجه کرده است.
از این رو، اسلام در بعد بینش (باورها)، منش (ملکات) و کنش (رفتارهای فردی و اجتماعی) گویای پیام الهی به مردان جهان است و با ارائه الگوی شایسته و بایسته از زندگی، سعادت دنیا و آخرت انسان را تضمین کرده است؛ از این رو شناخت اسلام امری ضروری بوده و بدون شک از مهم ترین وظایف هر مسلمان و آزاد اندیشی است که در پی کشف حقایق است.
نگارنده، سفرهای متعددی به کشورهای آسیاسی، اروپایی، آفریقایی و سایر مناطق جهان داشته و با دانشمندان و عالمان ادیان دیگر، حتی مفتی های اهل سنت دیدار کرده است و بیشتر این متفکران، خواستار مجموعه ای جامع در شناخت آموزه های اسلام بودند و سبب شد تا این اثر با محور شناخت ابعاد گوناگون اسلام تدوین و تنظیم شود.
"اسلام شناسی" بر اساس مباحث کتاب های "کلام نوین اسلامی"، "منظومه فکری امام خمینی"، "منظومه فکری آیت الله خامنه ای" و سایر آثار نگارنده، تدوین شده است.

کتاب اسلام شناسی

عبدالحسین خسروپناه دزفولی
استاد خسروپناه در سال 1345 در شهرستان دزفول دیده به جهان گشود وی در کنار دروس متوسطه (رشته تجربی) از سال 1362 تحصیلات حوزوی خود را آغاز کرد و در سال 1368 در مقطع سطح سوم فارغ التحصیل شد.دروس حوزوی، را در مقطع سطح سوم از محضر اساتید مجرب در حوزه علمیه دزفول از جمله آیات مکرم آقای قاضی دزفولی، تدین نژاد، مدرسیان، سبط شیخ انصاری بهره برد. در سال 1368 دروس خارج فقه و اصول را درحوزه علمیه قم آغاز کرد و از محضر اساتیدی چون حضرات آیات عظام وحید خراسانی، فاضل لنکرانی در حوزة علمیه قم حدود 12 سال بهره...