کتاب شیعه

Shiite
(مجموعه مذاکرات با پروفسور هانری کربن)
کد کتاب : 51294
شابک : 978-9640913253
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 444
سال انتشار شمسی : 1396
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب شیعه اثر سید محمدحسین طباطبایی

شیعه تفسیر درست تعالیم قرآن و سیره نبوی را در پیروی از اهل بیت – علیهم السلام – می بیند. این گرایش از نخستین سالهای صدر اسلام پدید آمد و در پیروی مطلق از اهل بیت پیامبر تجلی و استمرار یافت.
این کتاب در واقع حاصل گفتگو ها و نامه هایی است که میان پروفسور هانری کربن، محقق بزرگ فرانسوی و نیز متفکر شهیر اسلامی ، علامه طباطبایی در سال 1338 صورت گرفته و با توضیحات و تحقیقات دو تن از شاگردان برجسته علامه، آقایان : علی احمدی میانجی و سید هادی خسروشاهی پربار تر شده است.
داستان شکل گیری شیعه، مشکلات و موانعی که بر سر راه آن ایجاد شد، تهمت های ناروا به شیعه، چگونگی مرجعیت اهل بیت – علیهم السلام - ، پی ریزی علوم توسط آنان، طرز تفکر فلسفی در بیانات آنان، پاسخ به شبهه ها و سئوالات گوناگون از جمله مباحثی است که در این کتاب به طور مستند و منطقی بحث شده است.

کتاب شیعه

سید محمدحسین طباطبایی
سید محمدحسین طباطبایی (زاده ۱۲۸۱ تبریز - درگذشته ۲۴ آبان ۱۳۶۰ قم) معروف به علامه طباطبایی روحانی، عارف، فیلسوف و نویسنده ایرانی بود. وی از مراجع تقلید شیعه و از مدرسان حوزه علمیه قم بشمار می آمد، که از شاگردان وی می توان به مرتضی مطهری، سید محمد بهشتی، سیدعلی خامنه ای، ناصر مکارم شیرازی،محمدرضا مهدوی کنی و محمدتقی مصباح یزدی اشاره کرد. تفسیر المیزان، نهایةالحکمة، شیعه در اسلام و اصول فلسفه و روش رئالیسم از آثار اوست.