کتاب چرا نمی شه؟!

The Owl Was a Baker's Daughter
علل روانی شکست رژیم های غذایی در زنان
کد کتاب : 51509
مترجم :
شابک : 978-6006268743
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 224
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 1980
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب چرا نمی شه؟! اثر ماریون وودمن

چاقی زمانی مضمونی شاد داشت. مردم «می­خندیدند و چاق می­شدند»؛ تعداد معدودی که خوش­شانس بودند، لقمه­های چرب و نرمی داشتند، کم­شانس­تر­ها که بسیار بودند «به خرس گنده» حسادت می­کردند. در فرهنگ­هایی که به اندازه ما از فراوانی بهره­مند نیستند، یک عروس چاق هنوز به اندازه هم وزن خود طلا ارزش دارد. در چین و ژاپن، فردی با یک شکم بزرگ مورد احترام و تحسین قرار دارد زیرا موقر به نظر می­رسد. اما در جوامع غربی، این مضامین تغییر کرده­اند. یک فرد نود کیلویی «هیچ شانس چاق و چله­ای در یک دنیای قلمی ندارد» و بانوی چاق از این سو و آن سو رفتن با «روان­رنجوری آویزان» خود شرم دارد. مسلما، برخی بانوان از فربهی خود خوشحالند و هیچ مشکلی با سایز خود ندارند. این کتاب با آنها کاری ندارد. بلکه تحقیقی در مورد رنج­های چاقی و دلایل روانی و جسمی آن است. هنوز هیچ فرمول جادویی یا علمی برای حمله به مشکل رو به رشد فربهی وجود ندارد. من با امید خودآگاه ساختن دنیای درونی بانوی فربه، یافته­های آزمایشی خود را با دقت مستندسازی کرده و مکالمات را کلمه به کلمه نقل­قول کرده­ام. هر یک از افراد حاضر در این تحقیق یک فرد است، اما فربه است. خودآگاهی همیشه هم مسئله را حل نخواهد کرد، اما ممکن است به آن معنا بدهد.

این کتاب با بهره گیری از دیدگاه های روانکاو شهیر سوئیسی کارل گوستاویونگ از رازی بزرگ که در پشت پرده شکست رژیم های غذایی برای چاقی و لاغری است، رونمایی می کند. شاید شوکه شوید وقتی ببینید ریشه این مسئله در نوع تعامل شما با مادر و به طور خاص با پدر یا برخی عوامل روانی دیگر مرتبط است.یافتن ریشه و علت ، شما را هیجان زده خواهد کرد.

کتاب چرا نمی شه؟!

ماریون وودمن
زاده ۱۵ اوت ۱۹۲۸ - درگذشته ۹ ژوئیهٔ ۲۰۱۸ - نویسنده اسطوره‌ساز و چهره شاخص فعال امور زنان بود. او زاده شهر لندن بود و در ایالت انتاریوی کانادا زندگی می کرد. آثار او در زمینه روانشناسی زنان با تمرکز بر روح و روان، خوانندگان بسیاری دارد. علاوه بر این او به‌عنوان یک شاعر و سخنران بین‌المللی نیز شناخته می‌شد.