کتاب بازاندیشی درباره رسانه، دین و فرهنگ

Rethinking Media, Religion, and Culture
کد کتاب : 51722
مترجم :
شابک : 978-9643769857
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 382
سال انتشار شمسی : 1389
سال انتشار میلادی : 1997
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب بازاندیشی درباره رسانه، دین و فرهنگ اثر استوارت ام هوور

کتاب « بازاندیشی درباره رسانه، دین و فرهنگ» نوشته « استوارت ام هوورتوسط انتشارات سروش منتشر شده است.
ارتباطات رو به رشد بین رسانه ها، فرهنگ و مذهب به طور فزاینده ای در جامعه معاصر مشهود است، اما تاکنون به ندرت از لحاظ نظری با هم مرتبط بوده است.
مشارکت کنندگان در این جلد به طور موثر این مناطق را در یک کل منسجم ترکیب می کنند. موضوعاتی که آنها بررسی می کنند عبارتند از: زوال نهادهای مذهبی در اواخر قرن بیستم. افزایش خودمختاری و اعمال فردی دین و موج رسانه‌ها و نمادهای رسانه‌ای که اغلب با ویژگی‌های مذهبی آغشته هستند، و تأثیر متعاقب آن بر رویه‌های فرهنگی. این کتاب مجموعۀ مقالات همایشی است که با عنوان «رسانه، دین و فرهنگ» در دانشگاه اپسالای سوئد در 1993 م برگزارشد. در این همایش اندیشمندانی از فرانسه، مجارستان، ایتالیا، نروژ، امریکای جنوبی، سوئد، انگلستان و امریکا شرکت کرده بودند. بدیع بودن مفاهیم، تنوع رویکردها ودیدگاه ها و به ویژه طرح مباحث فلسفی و نشانه شناسی و زبان شناسی که به فرایند معنا پرداخته و از صبغۀ نظری کاملی برخوردار است و نیز دیدگاه بدیعی که ناظر به طرح نظریۀ سه جانبه ای است که سرمقولۀ دین و فرهنگ و رسانه را توأمان پوشش می دهد، ادبیات کتاب را سنگین و غامض کرده است. کتاب برای پژوهشگران هر سه حوزۀ دین و فرهنگ و رسانه اطلاعات تخصصی و سودمندی دربر دارد.

کتاب بازاندیشی درباره رسانه، دین و فرهنگ

استوارت ام هوور
استوارت ام. هوور (متولد 14 آوریل 1951) استاد مطالعات رسانه ای و استاد الحاقی مطالعات دینی در دانشگاه کلرادو در بولدر است. وی بنیانگذار و مدیر مرکز رسانه، دین و فرهنگ است. علاقه او به تحقیق درباره مراکز مخاطبان رسانه ای و مطالعات پذیرش ریشه در مطالعات فرهنگی، مردم شناسی و جامعه شناسی کیفی دارد. وی به دلیل فعالیتهایش در زمینه رسانه و مذهب، به ویژه در پدیده televangelism، و بعداً در روزنامه نگاری دین شناخته شده است. آخرین کار او شامل مطالعات سطح خانوار در مورد شیوه های معنی سازی و هویت سازی مخاط...
دسته بندی های کتاب بازاندیشی درباره رسانه، دین و فرهنگ