کتاب آزادی انتخاب

Free to Choose
کد کتاب : 52466
مترجم : حسین حکیم زاده جهرمی
شابک : 978-9643215064
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 460
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1980
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب آزادی انتخاب اثر میلتون فریدمن

کتاب آزادی انتخاب
کتابی است در سال 1980 توسط اقتصاددانان میلتون و رز دی فریدمن، نوشته شده است. این در درجه اول پاسخی بود به کتاب و مجموعه تلویزیونی برجسته قبلی «عصر عدم قطعیت» توسط اقتصاددان مشهور جان کنت گالبریت. میلتون فریدمن در سال 1976 برنده جایزه نوبل اقتصاد شد.
آزادی انتخاب: یک بیانیه شخصی معتقد است که بازار آزاد برای همه اعضای یک جامعه بهترین کار را دارد، نمونه هایی از اینکه چگونه بازار آزاد باعث رونق می شود را ارائه می دهد و معتقد است که می تواند مشکلاتی را در جایی که سایر رویکردها شکست خورده اند حل کند. این کتاب در 297 صفحه منتشر شده در ژانویه 1980 شامل 10 فصل است. این کتاب به مدت 5 هفته در صدر فهرست پرفروش ترین های ایالات متحده قرار داشت.
فریدمن ها طرفدار سیاست های اقتصادی آزاد هستند و اغلب از سیاست های مداخله گرایانه دولت و هزینه آن برای آزادی های شخصی و کارایی اقتصادی در ایالات متحده و خارج از آن انتقاد می کنند. آنها استدلال می کنند که تجارت آزاد بین المللی از طریق تعرفه ها و حمایت گرایی محدود شده است در حالی که تجارت آزاد داخلی و آزادی از طریق مالیات و مقررات بالا محدود شده است. آنها از انگلستان قرن نوزدهم، ایالات متحده قبل از رکود بزرگ و هنگ کنگ مدرن به عنوان نمونه های ایده آل یک سیاست اقتصادی حداقلی نام می برند. آنها رشد اقتصادی ژاپن پس از بازسازی میجی و رکود اقتصادی هند پس از استقلال این کشور از امپراتوری بریتانیا را مقایسه می‌کنند و استدلال می‌کنند که هند علیرغم پتانسیل اقتصادی برترش به دلیل برنامه‌ریزی متمرکز، عملکرد بدتری داشته است.

کتاب آزادی انتخاب

میلتون فریدمن
میلتون فریدمن (Milton Friedman) (زاده ۳۱ ژوئیه، ۱۹۱۲ - درگذشته ۱۶ نوامبر، ۲۰۰۶) اقتصاددان، آماردان و نویسندهٔ آمریکایی بود که به مدت بیش از سه دهه در دانشگاه شیکاگو تدریس می‌کرد. کارهایش در زمینه‌های اقتصاد کلان، اقتصاد خرد، تاریخ و آمار اقتصاد است. در سال ٬۱۹۷۶ نوبل اقتصاد را به دلیل پژوهش بر تحلیل مصرف، نظریه و تاریخچه پولی و پیچیدگی سیاست پایدارسازی از آن خود کرد. او به عنوان یکی از رهبران مکتب اقتصادی شیکاگو، تأثیر شگرفی بر برنامه پژوهشی حرفهٔ اقتصاد برجای نهاد. یک ارزیابی از اق...