کتاب سوسیالیسم و سرمایه داری

A Theory of Socialism and Capitalism
کد کتاب : 66016
مترجم :
شابک : 978-6007106686
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 272
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1988
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب سوسیالیسم و سرمایه داری اثر هانس هرمان هوپ

در اینجا اولین رساله هانس هوپ به زبان انگلیسی است - در واقع اولین کتاب او به زبان انگلیسی - و کتابی که او را به عنوان یک متفکر اجتماعی و اقتصاددان به جهانیان معرفی کرد. او استدلال کرد که تنها دو کهن الگو در امور اقتصادی وجود دارد: سوسیالیسم و سرمایه داری. همه سیستم ها ترکیبی از این دو نوع هستند. مدل سرمایه داری که او به عنوان حمایت خالص از مالکیت خصوصی، انجمن آزاد و مبادله تعریف می کند - بدون استثنا. همه انحرافات از آن آرمان گونه های سوسیالیسم با مالکیت عمومی و مداخله در تجارت است.
او در ساختار سوسیالیسم، نسخه چپ و راست را تشخیص می دهد. سوسیالیسم «محافظه‌کار» طرفدار مقررات بالا، کنترل‌های رفتاری، حمایت‌گرایی و ملی‌گرایی است. نسخه «لیبرال» بیشتر به سمت مالکیت و توزیع مجدد عمومی آشکار است.
پیامدهای سوسیالیسم بر اساس درجه و نوع آنها متفاوت است، اما شباهت هایی دارند: هزینه های بالا، هدر رفتن منابع، رشد کم.
این رساله مدت‌هاست که چاپ نشده است، اما اکنون دوباره برای استفاده در کلاس‌های سیستم‌های تطبیقی و جهت‌یابی به نظریه سیستم‌های اقتصادی در دسترس است. دستگاه نظری تا هسته روتباردی است و سهم اصلی آن ارائه یک اصل سازماندهی برای درک ساختار اقتصادهای دنیای واقعی است که در برابر انواع خالص اندازه گیری می شود.

کتاب سوسیالیسم و سرمایه داری

هانس هرمان هوپ
هانس هرمان هُپه (متولد سپتامبر، ۱۹۴۹) اقتصاددان سرشناس مکتب اتریش و فیلسوف لیبرترین آنارکو-کاپیتالیست است، او استاد بازنشسته دانشگاه نوادا، لاس وگاس و مؤلف آثار بحث‌برانگیز بسیاری است که به ۲۲ زبان ترجمه شده‌است. او اکنون با همسرش در استانبول، ترکیه زندگی می‌کند.او وارد دانشگاه زاربروکن و دانشگاه ولفگانگ گوته فرانکفورت آم ماین شد و فلسفه جامعه‌شناسی تاریخ و اقتصاد خواند. تحصیلات دکترای او با اندیشه مارکسیست به سرپرستی یورگن هابرماس، فیلسوف مکتب فرانکفورت شروع شد. او به هر ...
دسته بندی های کتاب سوسیالیسم و سرمایه داری
قسمت هایی از کتاب سوسیالیسم و سرمایه داری (لذت متن)
در تحلیل سه گانه به این نتیجه رسیدیم که سوسیالیستی کردن عوامل تولید نتایج اقتصادی را در پی دارد: سرمایه گذاری کاهنده، تخصیص نادرست منابع و بهره برداری افراط گونه که تمامی آن ها به استانداردهای زندگی پایین منجر می شوند. در این تحلیل به دنبال فهم کامل نوع روسی سوسیالیسم بودیم. جالب و در واقع مهم است که همین جا اشاره کنیم تحلیل یاد شده را می توان به نیروی کار مولد نیز تعمیم داد. در مقوله نیروی کار نیز باید گفت سوسیالیستی شدن به سرمایه گذاری کمتر، تخصیص نادرست منابع و بهره برداری افراط گونه می انجامد. نخست، از آن جا که نیروی کار دیگر نمی تواند آزادانه شغل انتخاب کند، به عبارت دیگر، چنین فرصت هایی محدود شده است، در کل سرمایه گذاری کمتری در سرمایه انسانی انجام می شود.