کتاب رمان نویسی در وقت اضافه

Novel writing
کد کتاب : 52508
شابک : 978-6004364669
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 1169
سال انتشار شمسی : 1397
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---
تعداد جلد : 2

معرفی کتاب رمان نویسی در وقت اضافه اثر محسن سلیمانی

کتاب حاضر شاید بیشتر نوعی انتقال تجربیات است تا نوشتن تجربیات شخصی نویسنده در زمینه رمان نویسی؛در این کتاب جمع بندی نظریات رمان پژوهانی را به شما ارائه داده می شود که خود همه رمان نویس هستند.
مولف «رمان نویسی در وقت اضافه» معتقد است افراد زیادی علاقمند به نوشتن رمان هستند، اما جای کتاب آموزشی جامع در این زمینه که به همه سوالات نویسنده جواب بدهد، خالی است. سلیمانی این کتاب را وسیله ای برای نویسندگان مبتدی می خواند تا اشتباهات نویسندگانی که به طور فطری می نویسند را تکرار نکنند.
بیش از نیمی از این اثر آموزشی هزار صفحه ای که خلق رمان را به سه بخش مجزای پیش از نگارش، هنگام نگارش و بعد از نگارش تقسیم کرده، آماده شده است.
در بخش اول این کتاب نویسنده به مسائل پیش از نگارش رمان پرداخته است. این بخش به مسائلی مثل مدیریت زمان، تحقیق در رمان نویسی که از مسائل پایه ای است، استعداد و این موضوع که افراد رمان نویس به دنیا می آیند یا نه، می پردازد.
بخش دوم کتاب به نگارش رمان و موضوعاتی مثل طرح و ساختار، شخصیت پردازی، سوژه یابی و الگو های طرح می پردازد. طرح و ساختار از مسائل بنیادی رمان نویسی است که در زبان فارسی منابع خیلی کمی درباره آن وجود دارد. درباره الگو های طرح هم بعضی معتقدند کل رمان ها و داستان های دنیا را می شود در 36 الگوی رمان ارائه داد.
در این بخش همچنین به روان شناسی و کمکی که به رمان نویسی می کند پرداخته شده است. این مباحث بحث های نو رمان نویسی در دنیاست که در زبان فارسی کمتر به آن ها پرداخته شده و فقط منابع اندک و پراکنده ای در این زمینه موجود است. بخش آخر کتاب هم درباره بازنویسی است.

کتاب رمان نویسی در وقت اضافه

محسن سلیمانی
محسن سلیمانی متولد ۱۳۳۸ در تهران و فارغ التحصیل رشته زبان و ادبیات انگلیسی است. وی که در حوزه ترجمه و نقد ادبیات داستانی و داستان نویسی فعالیت دارد، کار نویسندگی را در «حوزه اندیشه و هنر اسلامی» از سال ۱۳۵۹ شروع کرد. در آنجا چند سالی مسئول واحد ادبیات داستانی بود و سردبیری جنگ های سوره از شماره ۱ تا ۹ را برعهده داشت. سلیمانی تاکنون در زمینه نقد ادبی، اصول داستان نویسی و نیز داستان در حدود ۷۰ کتاب ترجمه و تألیف کرده است. وی مقالات زیادی در زمینه ادبیات نگاشته که در نشریه های معتبر داخلی به چاپ...
دسته بندی های کتاب رمان نویسی در وقت اضافه