کتاب هنر رمان

Art of the novel
کد کتاب : 55836
شابک : ‭978-9647443821
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 688
سال انتشار شمسی : 1394
سال انتشار میلادی : 2000
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب هنر رمان اثر ناصر ایرانی

"هنر رمان" کتابی است از "ناصر ایرانی" که یک اثر کامل و کاربردی درباره تاریخچه رمان، شکل و اهمیت ادبی آن به حساب می‌آید. این کتاب یک دایره‌المعارف کوچک است که در زمینه شناخت رمان و یادگیری رمان‌نویسی استفاده می‌شود و برای هرکسی که به روایت و داستان‌نویسی علاقه دارد و یا می‌خواهد نوشتن رمان را به شکل شخصی تجربه کند، پیشنهاد می‌شود. نویسنده در بیان علت نگارش این اثر، اشاره می‌کند که تا کنون مورخان نظری نتوانسته‌اند توصیف جامعی از شکل هنری رمان ارائه دهند. توضیح این امر ممکن است به علت شخصیت پویا، محدودناشدنی، قاعده‌گریز و مبتکرانه‌ی این هنر باشد که هر توصیفی را نقض یا ناکافی نشان می‌دهد و آن تعریف به سرعت منسوخ می‌شود.
همچنین به این دلیل که "هنر رمان" مانند شعر، یک رودخانه بزرگ جهانی است که از گذشته‌های دور به امروز و از حال به آینده دور خواهد رفت و در این جریان، به هر ملت و هر زمان تاریخی که رسیده، خصوصیات آن قوم و زمان را یافته و منعکس کرده است. در نتیجه، در عین اینکه رمان همچنان یک رمان است، هر بار شکل و روح جدیدی به خود گرفته است. به دلیل اشکال و روحیات متنوع رمان، ارائه یک تعریف کامل و جامع از آن دشوار است.
خواندن رمان بهترین رویکرد برای یادگیری در مورد "هنر رمان" است. هر چه بیشتر بخوانید، "هنر رمان" را بیشتر درک خواهید کرد و هر چه بیشتر رمان‌های کشورها و دوره‌های دیگر را بخوانید، انواع مختلف "هنر رمان" را بهتر درک خواهید کرد. خواندن آثار و رساله‌هایی که داستان‌نویسان نظریه‌پرداز درباره طبیعت، صنعت و تاریخ رمان تالیف کرده‌اند نیز فوق‌العاده جالب و ارزشمند است و اثر پیش رو به قلم "ناصر ایرانی"، سعی می‌کند بیش از هر چیزی، بر موضوعی که در عنوان بیان شده، یعنی بر "هنر رمان" تمرکز کند.

کتاب هنر رمان

ناصر ایرانی
ناصر ایرانی با نام کامل ناصر نظیف‌پور ایرانی (زادهٔ ۷ مرداد ۱۳۱۶ در تهران – درگذشتهٔ ۲ آبان ۱۳۹۷ در تهران) نویسنده، مترجم و نمایش‌نامه‌نویس در ایران بود.ناصر ایرانی در محله سنگلج تهران متولد شد. پدرش بنک­دار بود. بنا به گفتهٔ خود او در آغاز ۱۴ سالگی در تابستان ۱۳۳۰ (خورشیدی) عضو سازمان جوانان حزب توده ایران شد و در آغاز ۱۸ سالگی در تابستان ۱۳۳۴ (خورشیدی) از آن سازمان کناره گرفت. انتقادهای او به حزب توده به سه دلیل بودند: این که اعضا طبق اصول حزب نمی‌زیستند، این ک...
قسمت هایی از کتاب هنر رمان (لذت متن)
جهان مادر رمان نویس است؛ در شکل گیری سیمای انسانی و شخصیت هنری او بسیار موثر است؛ فراهم آورنده مصالح رمان های اوست؛ و مهم ترین عامل در رونق یا کسادی بازار کالای هنری اوست زیرا مادر خوانندگان رمان های او هم هست و نقش سازنده یا مخربی در تربیت هنری آنان، در بلند یا پست شدن مرتبه شعور و ذوق هنری شان، و در زیاد یا کم بودن عده شان و توانایی مالی شان و فرصت رمان خوانی شان دارد.