کتاب سیاحت و مهاجرت تحصیلی و شغلی از دیدگاه اسلام

Academic and occupational migration
کد کتاب : 53293
شابک : 978-62270164501
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 107
سال انتشار شمسی : 1398
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب سیاحت و مهاجرت تحصیلی و شغلی از دیدگاه اسلام اثر میثم شکری ساز

مهاجرت پدیده‌ای اجتماعی است که تاثیرهای فراوان در ابعاد گوناگون جوامع بشری دارد. از جمله پیامدهای عمده‌ی آن پیدایش تمدن‌هاست. تاریخ نشان می‌دهد که قدیمی‌ترین تمدن‌ها تا جدیدترین آنها به دنبال یک مهاجرت ظهور یافته‌اند. آرنولد توین بی، جامعه‌‌شناس و تاریخ‌دان معروف، بزرگترین تمدن‌ها را مربوط به پنج هزار سال پیش می­داند که همه پس از یک مهاجرت پدید آمده‌اند (توبن‌بی،61:1366) هم‌ چنین او در ورای تمدن‌های معاصر، تمدن‌های باستان را می‌بیند که شمارشان به بیست و شش تمدن می‌رسد و همگی به دنبال یک مهاجرت پدیدار شده‌اند.
در فرهنگ اسلامی، هجرت در برابر واژه‌ی «تعرّب» به معنای بازگشت به بدویّت و جاهلیّت است. امیرالمومنین علی (ع) در خطبه‌ی «قاصعه»، پس از آنکه افراد عصیانگر از اطرافیان خود را به سبب دست نکشیدن آنان از ریسمان اطاعت و فرمانبرداری مورد نکوهش قرار می‌دهد، می‌فرماید: « بدانید که بعد از هجرت به جاهلیّت و بدویّت روی آوردید» (نهج البلاغه؛ خطبه 192). در مجمع‌البیان (1407: 8/439) مهاجرت خارج شدن از بدویّت و روی آوردن به مدنیت تعریف شده است.

کتاب سیاحت و مهاجرت تحصیلی و شغلی از دیدگاه اسلام

میثم شکری ساز
میثم شکری ساز متولد سال 1365، با تحصیلات دکتری کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی، کارشناسی ارشد MBA از دانشگاه اشتنبایس برلین آلمان و امیر کبیر تهران و کارشناسی مهندسی صنایع میباشد. وی از برجسته ترین مشاوران کشور در حوزه ی مدیریت، ارتباطات، بازاریابی و منابع انسانی است. مرکز توسعه مجازی پارس www.elp.ir یکی از مجموعه های تحت مدیریت وی میباشد و تا کنون ده ها کتاب در زمینه های متنوع ترجمه و به جامعه علمی کشور ارائه کرده است. او دارای لوح سپاس از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، سازمان میراث فرهنگی و گر...
دسته بندی های کتاب سیاحت و مهاجرت تحصیلی و شغلی از دیدگاه اسلام