کتاب زوال هژمونی ایالات متحده در نیمکره غربی

the Decline of U.S. Hegemony in The Western Hemisphere
کد کتاب : 53344
مترجم :
شابک : 978-9641217930
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 338
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب زوال هژمونی ایالات متحده در نیمکره غربی اثر توماس اندرواکیف

مجموعه حاضر سعی دارد به ابعاد مختلف بحث افول آمریکا از منظر نویسندگان شاخص این حوزه بپردازد و امید دارد که بتواند نگاهی چند جانبه، علمی و فراگیر را برای خوانندگان محترم به ارمغان بیاورد. آن چه باید بر آن تاکید شود ذکر این نکته است افول مفهومی پیچیده و چند لایه است و با فروپاشی تفاوت های زیادی دارد و از آن جایی که این مفهوم از ابتدای تاریخ تشکیل آمریکا مطرح شده و دوره های خاصی درآمریکا پر رنگ تر شده است؛ به نظر می رسد که این مفهوم باید برای مخاطب ایرانی به شکل دقیق و منطبق بر داده های علمی و به دور از پیش داوری شرح داده شود تا از این پیچیدگی ها شناخت دقیقی به دست آید.
این کتاب با اتکا بر نظریات مختلف هژمونی به تشریح عملکرد نظام بین آمریکایی، علل سقوط منطقه آزاد تجاری قاره آمریکا، دلایل شکست طرح مشارکت در زمینهانرژی و اقلیم در قاره آمریکا، حضور فزاینده چین در آمریکای لاتین و کارائیب و همچنین پیشینه طرح های ابتکاری سیاست خارجی ایالات متحده در دوره ( جرج دبلیو بوش و باراک اوباما ) می پردازد و...

کتاب زوال هژمونی ایالات متحده در نیمکره غربی

توماس اندرواکیف
توماس اندرواکیف، مدرس برنامه روابط بین الملل به ویژه آمریکای لاتین می باشد. ایشان متولد سال 1961 می باشد. ایشان به عنوان وکیل با بیش از 30 سال سابقه در امور مربوط به تجارت بین المللی و ادغام اقتصادی منطقه ای در آفریقای جنوبی و سراسر قاره آمریکا فعالیتت کرده و مهارت در توسعه چارچوب های قانونی و نهادی برای ترویج و تسهیل صادرات از آفریقا، کارائیب و آمریکای لاتین به ایالات متحده را بدست آورد.
دسته بندی های کتاب زوال هژمونی ایالات متحده در نیمکره غربی