کتاب حکمت،عرفان،اگزیستانسیالیسم

Hekmat، Erfan، Existansialism
(فیلم نوشت زشت و زیبا)، (فیلم و فلسفه 1)
کد کتاب : 54515
شابک : 978-6001084423
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 168
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب حکمت،عرفان،اگزیستانسیالیسم اثر احمدرضا معتمدی

کتاب «حکمت، عرفان، اگزیستانسیالیسم»؛ فیلم‌نوشت «زشت و زیبا»، در دو بخش ارائه شده است: بخش اول حاوی فیلم‌نوشت فیلم سینمایی «زشت و زیبا»، اثر احمدرضا معتمدی به مثابه یک اثر فلسفی و حکمی در سینما است. بخش دوم حاوی گفت‌وگو با کارگردان فیلم و نشست‌های نقد و بررسی فیلم، سخنرانی‌ها و نوشتارهای انتقادی صاحب‌نظران فلسفه عرفان و هنر سینما درباره فیلم است.
کتاب «حکمت، عرفان، اگزیستانسیالیسم»؛ اساسا حاوی جنبه انتقادی در ساحت نظری هنر و ساحت عملی یک اثر سینمای است. مباحث نقادی که توسط دو نحله فلسفی و هنری در کتاب عرضه شده است، تقریبا نمونه اولیه‌ای از ارائه این نوع اندیشه در ساختار یک نشر مکتوب به‌شمار می‌رود.
سلسله مباحث فیلم فلسفه فی‌نفسه یک نوآوری در ساحت بینامتنی هنر و فلسفه است و ارائه آن در قالب نقد یک اثر فلسفی در حوزه سینما نوآوری در جهت طرح علمی مقوله بینامتنی فیلم و فلسفه در کنار مباحث نظری است.
نوآوری خاص این کتاب موشکافی نظریه‌های مختلف عرفانی فلسفی و اگزیستانیستی بویژه آراء متفاوتی چون فلسفه وجودی، عرفان اشراق، عرفان وجودی، و نحله‌های هایدگری، کی‌یرکه‌گوری و سارتری اگزیستانسیالیسم در متن اثر هنری است.
با آثار و گفتاری از: دکتر غلامحسین دینانی، دکتر رضا داوری اردکانی، دکتر حمیدرضا آیت‌اللهی …

کتاب حکمت،عرفان،اگزیستانسیالیسم