کتاب کتاب بیداری

Awakening Book
کد کتاب : 5540
شابک : 978-6008124122
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 416
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2015
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب بیداری اثر مسیحا برزگر

"کتاب بیداری" به قلم "مسیحا برزگر"، به نحوی نگارش شده که هر خواننده ای با دیدگاه و گرایشات منحصر به فرد خود، آن را خواندنی بیابد و از مطالبش بهره ببرد و به این ترتیب می توان گفت که همه ی دوست داران کتاب، مخاطب آن هستند. نویسنده در سرآغاز کار اظهار می کند که او همواره در سفری معنوی برای خودشناسی و خداشناسی بوده و "کتاب بیداری" نیز فصلی از این سفر بلند معنوی است. فصلی که "مسیحا برزگر"، از آنچه در دل دارد و تمام وجودش را گرم می کند، تمثالی از حرف و واژه ایجاد کرده و آن را پیشکش خالق و هدیه به اشرف مخلوقاتش، یعنی مخاطبین این کتاب نموده است.
"مسیحا برزگر" نحوه ی خواندن این کتاب را در ابتدای کار تشریح می کند و سپس با پرداختن به موهبت یک روز نو، از فرصتی که همه روزه در اختیار ما قرار می گیرد و به چشممان نمی آید، حرف می زند. او از حضور خدا در تک تک لحظه های زندگی سخن می گوید و پاسخی را که خدا به انسان می دهد، گاه به یک بادی که در حال وزش است تشبیه می کند. "مسیحا برزگر" از لزوم زندگی در لحظه و لذت بردن از آن حرف می زند و شکوه یک زندگی ساده و بی آلایش، و دستورالعمل دستیابی به چنین حیاتی را نیز به خواننده معرفی می کند. او برای تشریح منظور خود در "کتاب بیداری"، از انواع مثال ها و حکایت های گاه مشهور و گاه کمتر شنیده شده استفاده می کند و به این ترتیب، بحث بسیار مهم معرفت و بیداری را با حلاوت تمثیل و حکایت، به خواننده می چشاند.

کتاب کتاب بیداری

مسیحا برزگر
مسیحا برزگر زاده‌ی تهران است؛ خیابان حافظ، خیابان ابوسعید ابوالخیر.او ایران و زبان فارسی را بزرگ‌ترین موهبت‌های الهی زندگیش می‌داند.برزگر بیش و پیش از هر چیز خدا را دوست دارد، و خود را با همه‌چیز و همه‌کس یگانه می‌داند.رازورزی را بیشتر از حل مسائل دوست دارد.مسیحا ستایشگر عشق، خنده، و زندگی‌ست.می‌گوید: مدام چشم‌هایم را می‌شویم تا از نو ببینم. ساده زندگی می‌کند، و سبک گام برمی‌دارد.آرام است و اهل هیاهو نیست. کتاب را و کنجی دنج را ...
قسمت هایی از کتاب بیداری (لذت متن)
از متن پشت جلد کتاب: یک روز نو، صفحه ای سفید است که در آن چیزی نوشته نشده است، اما فرصت ها و امکاناتی بی شمار در آن یافت می شود. زندگی زمین بازی فرصت هاست. فقط کافی ست نقش خود را در این بازی بدانی، وقتی که تو نقش خویش را ایفا می کنی، همه هستی با تو همکاری می کند تا تو را به اوج بازی زندگیت برساند. وقتی تو به اوج قله ی بازی زندگی خویش می رسی، دیگر جهان مثل سابق نخواهد بود. این گونه است که تو دنیا را دگرگون می کنی. هنگامی که به نقش حقیقی خویش واقف شدی، بهتر است جزئیات بی اهمیت زندگی را فراموش کنی. مهم آن است که میان تو و خدا چه می گذرد. آری، تنها همین نکته مهم است. باقی، بهانه ای بیش نیست.