کتاب بابا بزرگ سبز من

Grandpa Green
کد کتاب : 56074
مترجم :
شابک : 978-9647082945
قطع : خشتی
تعداد صفحه : 36
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2011
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

نامزد جایزه مدال کالدکات سال 2012

نامزد بهترین کتاب مصور گودریدز سال 2011

معرفی کتاب بابا بزرگ سبز من اثر لین اسمیت

روایت زندگی پدربزرگ از قول نوه‌اش است. این روایت سرشار از تصویرگری‌هایی به رنگ سبز است چون یکی از علاقه‌های پدربزرگ در دوران جوانی، باغبانی بوده است.
مفاهیم زیادی در این روایت نوه وجود دارد؛ اینکه جنگ باعث می‌شود انسان‌ها نتوانند دنبال علایق و زندگی خود بروند، اینکه مفهوم تاریخ زندگی فردی چیست و چقدر می‌تواند ارزشمند باشد، اینکه احساس هویت یک انسان، چقدر به نحوه و تاریخ زندگی پیشینیانش وابسته است، اینکه شرح زندگی یک انسان از تولد تا پیری چقدر فراز و نشیب دارد و ....
در کل اگر به دنبال آموزش مفهوم تاریخ و ارتباطش با گذر زمان هستید، بابابزرگ سبز من، پیشنهاد مناسبی است.
این کتاب از مجموعه خانواده من نوشته لین اسمیت درباره زندگی پدربزرگی است که دوره‌های مختلف زندگی‌اش را طی کرده است و به نحوی با نگاه آموزش تاریخ زندگی فردی به کودکان نگاشته شده و برنده‌ی دیپلم افتخار جایزه‌ی کلدکات است.

کتاب بابا بزرگ سبز من

لین اسمیت
لین اسمیت (زاده 25 اوت 1959) تصویرگر آمریکایی و نویسنده کتاب های کودکان است. او مدال آور كیت گرینوی (2017) شناخته شده برای تصاویر الكترونیكی و موضوع جدی و طنزآمیز آن است، مانند مادربزرگ متفكران گرین كه در سال 2012 یك كالدكوت افتخار دریافت كرد و مرد پنیر عجیب و غریب Stinky كه در سال 1992 دریافت کننده یک افتخار Caldecott بود.