کتاب تاریخ عصر حافظ و تاریخ تصوف در اسلام (2جلدی)

Tarikhe Asre Hafez
بحث در آثار و افکار و احوال حافظ
  • 15 % تخفیف
    580,000 | 493,000 تومان
  • موجود
  • انتشارات: زوار زوار
    نویسنده:
کد کتاب : 57289
شابک : 978-9644014338
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 1208
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 13
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت
تعداد جلد : 2

معرفی کتاب تاریخ عصر حافظ و تاریخ تصوف در اسلام (2جلدی) اثر قاسم غنی

غنی در فصل اول این کتاب با نام «تاریخ تصوف در اسلام» به بررسی ریشه تصوف و مناسبات آن با اسلام و نیز بررسی منشأ اسلامی تصوف می‌پردازد و آن را در مقاطع تاریخی صدر اسلام، قرن دوم هجری، قرن سوم و چهارم هجری بررسی کرده است.
در فصل دوم این کتاب نیز نویسنده پس از ارائه تعریفی از آیین تصوف، مقامات و احوال سالک مانند توبه، ورع، زهد، فقر، صبر، توکل، رضا،مراقبت، قرب، محبت، خوف و رجا، ذکر، فنا، سماع، یقین و معرفت را بیان کرده است.
غنی در فصل پایانی این کتاب که قسمت دوم از بخش ابتدایی این بررسی در احوال و افکار و آثار حافظ به شمار می‌آید، به معرفی فرقه‌های مختلف صوفیه تا اواسط قرن پنجم هجری پرداخته است.

کتاب تاریخ عصر حافظ و تاریخ تصوف در اسلام (2جلدی)

قاسم غنی
قاسم غنی (۱ فروردین ۱۲۷۲ سبزوار – ۹ فروردین ۱۳۳۱ سان فرانسیسکو) سیاست‌مدار، دیپلمات، پزشک، ادیب و نویسندهٔ ایرانی بود. او به سبب همکاری با محمد قزوینی در تصحیح دیوان حافظ شهرت دارد که یکی از معتبرترین تصحیح‌های این دیوان به‌شمار می‌رود.قاسم غنی در دانشگاه آمریکایی بیروت در رشته پزشکی تحصیل کرد و زبان‌های فرانسه، انگلیسی و عربی می‌دانست. ورود او به سیاست با انتخاب به نمایندگی مشهد در مجلس شورای ملی در سال ۱۳۱۴ خورشیدی بود (دوره دهم). در همان سال استاد دانشکد...
دسته بندی های کتاب تاریخ عصر حافظ و تاریخ تصوف در اسلام (2جلدی)
قسمت هایی از کتاب تاریخ عصر حافظ و تاریخ تصوف در اسلام (2جلدی) (لذت متن)
«تربیت مادی و معنوی، قالبی است که فرد را به صورت جامعه در می آورد. فرد زبان خود را از جامعه می آموزد و به زبان آن سخن می گوید. حتی دین خود را که مبدأ زندگانی روحی اوست، از جامعه فرا می گیرد. نه اینکه خود آن را ایجاد کند و همچنین در اخلاق و سایر خصوصیات زندگانی اجتماعی و سیاسی، مدیون جامعه است. پس فرد مظهر جامعه است و بنابراین، باید هم فرد را شناخت و هم جامعه و محیط او را و باید به قدر امکان، روابط میان این دو را تشخیص داده و به حساب آورد.»