کتاب اقتصاد فرهنگ و هنر

Economics of Art and Culture
کد کتاب : 58119
مترجم :
شابک : 978-6004971126
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 193
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب اقتصاد فرهنگ و هنر اثر برونو فری

در طول 30 یا 40 سال گذشته، ادبیاتی که در آن ابزارهای تئوری و تحلیل اقتصادی برای مشکلات موجود در هنر و فرهنگ به کار رفته است، رشد قابل توجهی کرده است. اقتصاددانانی که این زمینه را بررسی کرده اند، عموما منشأ اقتصاد فرهنگی معاصر را در سال 1966، سال انتشار اولین اثر عمده در دوران مدرن که به طور خاص به اقتصاد هنر اختصاص داده شده است، می دانند. این کتابی از بامول و بوون بود که نشان داد تحلیل اقتصادی می تواند عرضه و تقاضای خدمات هنری، سهم بخش هنر در اقتصاد و نقش سیاست عمومی را روشن کند. پس از ظهور آثار باومول و بوون، علاقه به اقتصاد هنر به طور پیوسته افزایش یافت و زمینه هایی مانند تقاضا برای هنر، عملکرد اقتصادی هنرمندان، نقش بخش غیرانتفاعی و سایر زمینه ها را در بر گرفت. اقتصاد فرهنگی و صنایع فرهنگی یا سرگرمی (رسانه‌ها، فیلم‌ها، صنعت انتشارات، موسیقی عامه‌پسند)، و همچنین مدیریت میراث و موزه، پرسش‌های مربوط به حقوق مالکیت (به ویژه حق چاپ) و نقش فناوری‌های ارتباطی جدید مانند اینترنت همچنین گسترش یافت.
بنابراین این رشته در تقاطع چندین رشته قرار دارد: اقتصاد و مدیریت، اما همچنین تاریخ هنر، فلسفه ی هنر، جامعه شناسی و حقوق نیز فصل مشترک زیادی با آن دارند. این کتاب به طور قاطعانه ای در حوزه ی اقتصاد قرار دارد، اما همچنین پل هایی را بین این رشته های مختلف ایجاد می کند و بنابراین برای محققان در همه این زمینه های مختلف، و همچنین برای کسانی که درگیر مسائل سیاست فرهنگی و نقش فرهنگ در توسعه جوامع ما هستند بسیار مفید و مناسب می باشد.
این کتاب:

* مروری بر تاریخچه بازارهای هنری ارائه می دهد
*به ارزش هنر و رفتار مصرف کننده در جهت کسب هنر می پردازد
*تأثیر هنر را بر اقتصاد کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه در سراسر جهان بررسی می کند

کتاب اقتصاد فرهنگ و هنر

برونو فری
برونو فری (متولد 4 مه 1941 در بازل، سوئیس) اقتصاددان سوئیسی و استاد مهمان اقتصاد سیاسی در دانشگاه بازل است. موضوعات تحقیقاتی فری شامل اقتصاد سیاسی و اقتصاد شادی است. آثار منتشر شده وی شامل مفاهیمی برگرفته از روانشناسی، جامعه شناسی، فقه، تاریخ، هنر و الهیات می باشد.
دسته بندی های کتاب اقتصاد فرهنگ و هنر
نکوداشت های کتاب اقتصاد فرهنگ و هنر
The economics of arts and culture are really not arcane, but arts policy-makers, arts managers and friends of the arts, as well as students and teachers, have needed an accessible guide to the subject, oriented to American conditions, for years. In the Heilbrun and Gray book we have a superb guide, comprehensible to the novice, useful to the initiated, comprehensive in coverage, up-to-date, and beautifully written.
اقتصاد هنر و فرهنگ واقعا محرمانه نیست، اما سیاست گذاران هنری، مدیران هنری و دوستان هنر، همچنین دانش آموزان و معلمان، برای سال ها به یک راهنمای قابل دسترس برای این موضوع، با جهت گیری با شرایط آمریکا، نیاز دارند. در این کتاب ما یک راهنمای عالی داریم، قابل درک برای تازه کاران، مفید برای شروع، جامع در پوشش، به روز، و به زیبایی نوشته شده.
Dick Netzer

قسمت هایی از کتاب اقتصاد فرهنگ و هنر (لذت متن)
مثل همیشه، تحلیلی ریشه شناختی می تواند تا حدی تکامل معنای این واژه را روشن کند. البته، معنای ضمنی اصلی واژه « فرهنگ » به کشت خاک اشاره می کرد. در قرن شانزدهم این معنای تحت اللفظی جای خود را به پرورش ذهن و عقل داد. این کاربرد استعاری امروزه نیز به شدت رایج است: ما فرد متبحّر در هنرها و ادبیات را فردی « با فرهنگ » یا « فرهیخته » می خوانیم، و نام « فرهنگ » اغلب بدون قید و شرط به کار می رود تا بر چیزی دلالت کند که، زیر تعریفی محدودتر، از آن به عنوان محصولات و اعمال مربوط به هنرهای « والا » یاد می شود. ولی از اوایل قرن نوزدهم واژه « فرهنگ » به معنای وسیع تری به کار رفته تا پیشرفت عقلانی و معنوی تمدن به مثابه یک کل را توصیف کند. این کاربرد، وقتی در جوامع خاص، مانند دولت ملت ها، مورد توجه قرار گرفت، به نوبه خود بر همین ویژگی های مشابه تمرکز کرد. در موعد مقتضی این تفسیر اومانیستی از فرهنگ جای خود را به مفهومی جامع تر داد که براساس آن فرهنگ نه فقط کوشش عقلانی بلکه کل شیوه زندگی یک ملت یا جامعه را در بر می گرفت.