کتاب تاریخ انسان شناسی

A History of Anthropology
از آغاز تا امروز
کد کتاب : 110677
مترجم :
شابک : ‭978-9647703376
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 448
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2001
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

تاریخ انسان شناسی
A History of Anthropology
(از آغاز تا امروز)
کد کتاب : 58438
مترجم :
شابک : 978-9647703376
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 448
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2001
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب تاریخ انسان شناسی اثر توماس هیلاند اریکسن

اصطلاح آنتروپولوژی ها از دو واژه ی یونانی و آنتروپوس به معنای انسان و لوگوس به معنای دانش یا شناخت ترکیب یافته و مجموعا به معنای مطالعه و شناخت انسان است. نخستین فرهنگستان ایران، که در ۱۳۱۴ ش به ریاست محمدعلی فروغی، رئیس الوزراء وقت تشکیل شد در برابر واژه «آنتروپولوژی »، واژه ی مردم شناسی و در برابر اتولوژی واژه ی نژاد شناسی را گذاشت. اعضای واژه گزینی فرهنگستان، مردم شناسی را علمی که به شرح کارهای مادی اقوام و ملل مختلف می پردازدو نژاد شناسی را علمی که احوال ملل مختلف را شرح داده و از استعداد هر قوم گفتگو می کند تعریف کرد.
این اولین کتابی است که کل تاریخ انسان شناسی اجتماعی و فرهنگی را در یک جلد پوشش می دهد. با شروع خلاصه‌ای از این رشته در قرن نوزدهم، با کاوش در شخصیت‌های اصلی مانند مورگان و تایلور، در ادامه مروری جامع از این رشته در قرن بیستم ارائه می‌شود. بخش عمده کتاب به موضوعات و مناقشات مشخصه اختصاص دارد. این کتاب انسان شناسی پس از جنگ جهانی اول، از کارکردگرایی ساختاری از طریق ساختارگرایی تا هرمنوتیک، بوم شناسی فرهنگی، تحلیل گفتمان و اخیرا جهانی شدن و پست مدرنیسم را پوشش می دهد. نویسندگان در سراسر کتاب بر نیاز به مشاهده تغییرات در رشته در زمینه اجتماعی، سیاسی و فکری گسترده تر تاکید می کنند. این کتاب تاریخچه مختصر یک رشته ی مهم، در روایتی جذاب و قابل تامل است که برای دانشجویان انسان‌شناسی در سراسر جهان جذاب خواهد بود.

کتاب تاریخ انسان شناسی

توماس هیلاند اریکسن
توماس هیلاند اریکسن (متولد 6 فوریه 1962) یک انسان شناس نروژی است. وی در حال حاضر استاد مردم شناسی اجتماعی در دانشگاه اسلو و همچنین رئیس انجمن 2015 انسان شناسان اجتماعی اروپا است. وی عضو آکادمی علوم و ادبیات نروژ است.