کتاب سفر به سرزمین نور

Travel to the land of light
این کتاب سفرنامه حج شهید آوینی می باشد.
کد کتاب : 5856
شابک : 978-6009296330
قطع : خشتی
تعداد صفحه : 32
سال انتشار شمسی : 1392
سال انتشار میلادی : 2014
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب سفر به سرزمین نور اثر مرتضی آوینی

مستندساز، روزنامه‌نگار، نظریه‌پرداز و البته نویسنده شهیدی که سالهای پس از انقلاب با قلم و نگاه منحصر به فرد خود، حقیقت را بر برگه‌های کاغذ و پرده سینمای اسلامی به تصویر می‌کشید، سید شهیدان اهل قلم، سید مرتضی آوینی بود. مردی که مسیر آسمان را بیشتر از جاده‌های زمین می‌شناخت و آثار به جای مانده از او همچنان، مثل ستاره‌ای درخشان راه را برای جویندگان حقیقت و پارسایی روشن می‌کند. از راوی صادق و هنرمند مستند «روایت فتح» چندین مقاله، فیلم، دست نوشته و... موجود است که در انتشارات واحه، جمع‌آوری، پیاده‌سازی و با همان قلم اسرار آمیز به چاپ رسیده‌است. یکی از آن آثار که اینک به مجموعه کتاب‌رسان آمده‌است، نوشتاری با نام «سفر به سرزمین نور» می‌باشد. این کتاب یک سفرنامه آسمانی از تجربه حج شهید آوینی می باشد. اگر پیش از این دست به مطالعه آثاری همچون «خسی در میقات»، «پرستو در قاف»، «خال عربی» و... را داشته‌اید، به سراغ کتاب پیش‌رو بروید.

کتاب سفر به سرزمین نور

مرتضی آوینی
سید مرتضی آوینی (معروف به کامران) (زادهٔ ۲۱ شهریور ۱۳۲۶ در شهر ری - درگذشتهٔ ۲۰ فروردین ۱۳۷۲ در فکه) کارگردان فیلم مستند و روزنامه‌نگار حوزهٔ فرهنگی اهل ایران بود. مجموعه فیلم‌های مستند تلویزیونیِ او دربارهٔ جنگ ایران و عراق با نام روایت فتح شناخته‌شده‌است.تحصیلات ابتدایی و متوسطهٔ خود را در شهرهای زنجان، کرمان و تهران به پایان رساند. او از کودکی با هنر انس داشت. شعر می‌سرود، داستان و مقاله می‌نوشت و نقاشی می‌کرد.آوینی در سال ۱۳۴۴ به عنوان دانشجوی معماری وار...
قسمت هایی از کتاب سفر به سرزمین نور (لذت متن)
نور در عالم، هر چه هست از سوختگان است که برون می تابد، و دل تا در راه عشق نسوزد کجا نور یابد، که نور در این عالم هر چه هست از سوختگان است. شمع می سوزد و نور می بخشد و پروانه که نور را باز می شناسد، بی پروا دل به سوختن می سپارد و جان بر سر این معرفت می نهد. و از همین است که او را «پروا، نه» خوانده اند، چرا که او را از سوختن پروایی نیست.