کتاب حواس جمع

Focused
کد کتاب : 58788
مترجم :
شابک : 978-6222740658
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 240
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

از کتاب های برگزیده Kirkus Reviews

معرفی کتاب حواس جمع اثر الیسون گربر

کتاب «حواس جمع» رمانی نوشته ی «الیسون گربر» است که نخستین بار در سال 2019 انتشار یافت. «کلیا» نمی داند چرا قادر نیست تکالیفش را به موقع انجام دهد یا چرا مدام حواسش پرت می شود و در امتحانات موفق عمل نمی کند. گفتن چیزهایی که منظورش نیست، زندگی عادی «کلیا» به حساب می آید، حتی وقتی خودش این را نمی خواهد. وقتی پدر و مادرش برای تشخیص «اختلال کم توجهی-بیش فعالی» (ADHD) در «کلیا» اقدام می کنند، او خشمگین و مضطرب می شود اما همچنان امیدوار است. «کلیا» نمی خواهد به ADHD دچار باشد، اما دوست دارد احساس کند کنترل کارهایش دست خودش است. مخاطبین با مشکلات «کلیا» در مدرسه و زندگی اجتماعی اش و همینطور با تلاش های او برای به دست گرفتن کنترل افکار و رفتارهایش، ارتباط برقرار خواهند کرد.

کتاب حواس جمع

الیسون گربر
الیسون گربر نویسنده کتاب Braced and Focused است. او فارغ التحصیل وزارت خارجه نیویورک در زمینه نویسندگی برای کودکان است و در نیویورک به همراه همسر و دخترش زندگی می کند.
نکوداشت های کتاب حواس جمع
The portrayal of what it can be like to live with ADHD is spot-on.
تصویر ارائه شده از چگونگی زندگی با ADHD، بسیار دقیق است.
School Library Journal School Library Journal

An accurate and compassionate picture of growing up with ADHD.
تصویری دقیق و مهرآمیز از بزرگ شدن با ADHD.
Kirkus Reviews Kirkus Reviews

A sweetly appealing story.
داستانی شیرین و دلنشین.
Booklist Booklist

قسمت هایی از کتاب حواس جمع (لذت متن)
نمی توانم ببینم مامان چه می گوید، چون پشتش به من است، اما همه اش به «هنلی» اشاره می کند که کنار بهترین دوستش، «الیز»، ایستاده و با شانه های افتاده به زمین نگاه می کند، مثل اینکه دلش می خواهد ناپدید شود. انگار تا صاف جلوی چشمم نباشد، نمی توانم «هنلی» خجالتی و ترسیده را تصور کنم.

یکی از مجله های چروکیده ای را که روی میز کناری است، برمی دارد و صفحه های براقش را ورق می زند. من زل می زنم به سقف. مامان از صبح هیچ حرفی درباره اینجا نزده است.

هرچند اضطراب دارم و حرف زدن حتی درمورد چیزهای دیگر هم می تواند حالم را بهتر کند، اما نمی خواهم حالا شروع کنم. تنها چیزی که دوست دارم در موردش حرف بزنم و فکر کنم، شطرنج است که مامان بهش توجهی ندارد.