کتاب نامه های ولفگانگ آمادئوس موزار

Letters of Wolfgang Amadeus Mozart
کد کتاب : 58795
مترجم :
شابک : 978-6222770334
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 384
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1928
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب نامه های ولفگانگ آمادئوس موزار اثر ولفگانگ آمادئوس موتسارت

ولفگانگ آمادئوس موتسارت آهنگساز اتریشی و موسیقی‌دان کلاسیک بود. موتسارت در زندگی کوتاه خود بیش از ۶۰۰ قطعه موسیقی شامل موسیقی برای اپرا و همچنین شامل سمفونی، کنسرتو، موسیقی مجلسی، سونات، سرناد و موسیقی برای گروه کر ساخت. موتسارت در پنجمین سال از زندگی‌اش آغاز به آهنگسازی کرد و در تمام اروپا شهرت بسیاری یافت. در هفت‌سالگی اولین سمفونی، و در دوازده‌سالگی اولین اپرای کامل خود را نوشت. او در تمام ژانرهای مرسوم در دوران زندگی‌اش موسیقی تصنیف کرد و آثار درخشانی پدیدآورد، همچنین او بهترین در دوره خود بود.
کتاب حاضر نامه های موتزارت این موسیقیدان بزرگ را جمع آوری کرده است. بیش از 100 نامه اغلب خنده دار، گاهی غم انگیز، اما نوشته شده توسط از یکی از کاریزماتیک ترین آهنگسازان تاریخ ، مانند خود زندگی نامه ای صادقانه ظاهر می شود و مشاهدات شوخ طبعانه ی او را از خانواده ی سلطنتی و حمایت آنها، موسیقی، خانواده، فقر تضعیف کننده و تحقیرکننده او آشکار می کند.
برای مثال این نامه را موتزارت برای مادرش نوشته است:
« قلبم مالامال از شادی است، چون خود را در این سفر بسیار شادان حس می کنم. هوای درون کالسکه به قدر کافی گرم است. کالسکه چی مرد متهور و بیباکی است و کالسکه را به سرعت باد در جاده می راند. پدر قبلا شرح مسافرتمان را برایتان نوشته، نوشتن این چند خط از طرف من به این دلیل است که نشان دهم به وظیفه خود در قبال مادرم آشنا و پسری قدرشناس برای مادر عزیزم هستم.»

کتاب نامه های ولفگانگ آمادئوس موزار

ولفگانگ آمادئوس موتسارت
ولفگانگ آمادئوس موتسارت (زادهٔ ۲۷ ژانویهٔ ۱۷۵۶ – درگذشتهٔ ۵ دسامبر ۱۷۹۱) آهنگساز اتریشی، موسیقی دان کلاسیک بود. موتسارت در زندگی کوتاه خود بیش از ۶۰۰ قطعه موسیقی شامل موسیقی برای اپرا و همچنین شامل سمفونی، کنسرتو، موسیقی مجلسی، سونات، سرناد، و موسیقی برای گروه کُر ساخت. موتسارت در پنجمین سال از زندگی‌اش آغاز به آهنگسازی کرد و در تمام اروپا شهرت بسیاری یافت. در هفت‌سالگی اولین سمفونی، و در دوازده‌سالگی اولین اپرای کامل خود را نوشت. او در تمام ژانرهای مرسوم در دوران زندگی&z...
قسمت هایی از کتاب نامه های ولفگانگ آمادئوس موزار (لذت متن)
و درباره اپرای ولفگانرل می توانم به اختصار بگویم که تمام اجزای موسیقی در صدد است نبوغ کودکی را به دنیا نشان دهد. برایم غیر ممکن است در مورد اجرای آن به متصدیان امور فشار بیاورم، چون می دانم که توطئه مخالفان به حد نهایت خواهد رسید تا آن را ضایع کنند و از چشم بیندازند، منتظر رسیدن امپراتور هستم؛ شاید آن وقت بشود کاری کرد. هرگو وظیقه ای را که برای حمایت از فرزندم دارم فراموش نخواهم کرد. قبلا در این مورد با اعلیحضرت کنت فون زیل صحبت کرده ام که از توانایی های ولفگانگ آگاه و از توطئه دشمنان ما نیز خبردار است. صبر باید داشت. با گذشت زمان خورشید از پشت ابر بیرون می آید و خداوند اجازه نخواهد داد امری خلاف مشیت او رخ دهد.