کتاب هیچ

Nada
کد کتاب : 59465
مترجم : فرزاد فروتنی
شابک : 978-6226377294
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 252
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1944
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب هیچ اثر کارمن لافورت

داستان این رمان "هیچ" در بارسلون پس از جنگ داخلی اسپانیا می گذرد. این رمان توسط شخصیت اصلی آن، آندریا، یتیمی روایت می شود که خاطرات خوبی از خانواده مرفه خود در بارسلون دارد و در صومعه ای در استان اسپانیا بزرگ شده است.
دولت به آندریا بورسیه تحصیلی و کمک هزینه معیشتی اعطا کرده است تا بتواند در دانشگاه تحصیل کند. او به بارسلونا به خانه مادربزرگش سفر می کند، اما متوجه می شود که خانه کثیف و در حال فروپاشی است. به نظر می رسد که مادربزرگ ضعیف و مومن کاتولیک او از محیط فلاکت بار خود بی خبر است. همچنین در این خانه در حال فروپاشی، عمه ای سختگیر و کنترل کننده، آنگوستیاس، عموی سرکش، اما با استعداد موسیقی، رومن، عموی دیگری به نام خوان زندگی می کند که از همسر زیبایش گلوریا سوء استفاده می کند. کل گروه در طول اقامت آندریا مرتبا با هم برخورد می کنند و آنگوستیاس در نهایت با ورود به صومعه فرار می کند.
آندره آ در دانشگاه با دختری ثروتمند به نام انا دوست می شود که رابطه عجیبی با عموی آندریا رومن آغاز می کند. او وانمود می‌کند که از او مراقبت می‌کند، اما واقعا دارد انتقام رفتار بد او با مادرش را سال‌ها قبل می‌گیرد.
رومن درگیر بازار سیاه می شود، اما گلوریا او را به مقامات گزارش می دهد. او از ترس دستگیری توسط پلیس فرانسه خودکشی می کند.

کتاب هیچ

کارمن لافورت
کارمن لافورت (زاده 6 سپتامبر 1921 بارسلونا - درگذشته 28 فوریه 2004 در مادرید) نویسنده اسپانیایی بود که در دوره پس از جنگ داخلی اسپانیا نوشت. یک نویسنده مهم اروپایی، آثار او به مکتب ادبیات اگزیستانسیالیستی کمک کرد و اولین رمان او نادا، سبک ادبی ترمندیسموی اسپانیایی را که توسط کامیلو خوزه سلا با رمانش، خانواده پاسکوال دوارته آغاز شد، ادامه داد. او در سال 1944 نشان برتر نادال را دریافت کرد.