کتاب مکانیسم در فلسفه ی اجتماعی و سیاسی هگل

On Mechanism in Hegel's Social and Political Philosophy
  • 15 % تخفیف
    185,000 | 157,250 تومان
  • موجود
  • انتشارات: آگاه آگاه
    نویسنده:
کد کتاب : 60095
مترجم :
شابک : 978-9644160288‬‬
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 224
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2008
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب مکانیسم در فلسفه ی اجتماعی و سیاسی هگل اثر نیتن راس

مسئله ی اصلی سیاسی که در کتاب حاضر مورد بررسی قرار می گیرد. عبارت است از رابطه ی بین دقایق جامعه ی مدنی و دولت در فلسفه ی ( هگل ).
این کتاب، اندیشه متقدمان و معاصران هگل را که به نقد نهادهای سیاسی مدرن به عنوان ( نهادهایی شبه ماشینی ) پرداختند نیز مد نظر قرار می دهد.
و از جمله، روی اندیشه های ( هردر، فردریش شلگل و نوالیس ) تمرکز می شود. سپس نوشته های اولیه ی هگل بررسی می شود که موید گسست وی از شیوه ی رمانتیک اندیشیدن درباره جماعت اخلاقی است.
( نیتن راس ) استدلال می کند که هگل در این دوره روش جدیدی برای اندیشیدن در باب گنجاندن خصوصیت های مکانیستی و ارگانیک درون یک کل ابداع می کند. به این ترتیب هگل قادر می شود نظریه ی بدیعی درباره جامعه ی مدنی به مثابه جزئی از زندگی اخلاقی ارائه دهد و...

کتاب مکانیسم در فلسفه ی اجتماعی و سیاسی هگل

نیتن راس
نیتنراس در حال حاضر در دانشکده دانشگاه دیپل است و کار او به عنوان محقق به تحقیق در مورد فلسفه های اجتماعی و سیاسی کانت، هگل و رمانتیک های آلمانی می پردازد. او مقالاتی در هگل-جهربخ، مطالعات ایده آلیستی منتشر کرده است، و در حال حاضر در حال تحقیق درباره مفاهیم سیاسی نظریه تجربه زیبایی شناسی در کانت، شیلر، فردریش شلگل و هولدرلین است.
دسته بندی های کتاب مکانیسم در فلسفه ی اجتماعی و سیاسی هگل