کتاب تئوری انتخاب (مصور)

Choice Theory
کد کتاب : 60732
شابک : 978-6007152386
قطع : رحلی
تعداد صفحه : 122
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2017
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب تئوری انتخاب (مصور) اثر علی صاحبی (۱۳۴۳)

"تئوری انتخاب" کتابی مصور از دکتر "علی صاحبی" و "مهدی اسکندری" است که "سمیرا فطانت" تصویرگری آن را برعهده داشته است.
در این کتاب روشی جدید و بسیار موثرتر برای کنار آمدن با افرادی که در زندگی‌ هر فرد حضور دارند، به خوانندگان ارائه می‌شود. در "تئوری انتخاب" به شکل قانع‌کننده‌ای توضیح داده می‎شود که به‌جز فقر شدید یا بیماری‌های غیرقابل درمان، روابطی که در آن افراد ناراضی‌اند، تقریبا منشأ همه جنایت‌ها، اعتیاد، و بیماری‌های روانی و همچنین شکست زندگی زناشویی، خانوادگی و مدرسه است. برای پیشرفت در روابط انسانی، دکتر "علی صاحبی" و "مهدی اسکندری" توضیح می‌دهند که باید از کنترل بیرونی و رفتارهای تنبیهی و ویرانگر روابط، که تا حد زیادی در جهان غالب است، دست برداریم. در "تئوری انتخاب" که یکی از مهم‌ترین کتاب‌های روان‌شناسی حال حاضر است، روشی که به فرد آزادی می‌دهد تا روابطی را حفظ کند که منجر به زندگی سالم و سازنده شود، پیشنهاد داده می‌شود.
"تئوری انتخاب" توضیح می‌دهد که برای همه اهداف عملی، ما هر کاری را که انجام می‌دهیم، به انتخاب خودمان است. دیگران نه می‌توانند ما را بدبخت کنند و نه خوشحال. تنها چیزی که می‌توانیم از آنها بگیریم یا به آنها بدهیم اطلاعات است. اما اطلاعات به خودی خود نمی‌تواند ما را وادار به انجام یا احساس کاری کند. این اطلاعات به مغز ما می‌رود، جایی که ما آن را پردازش می‌کنیم و سپس تصمیم می‌گیریم چه کنیم. همانطور که در این کتاب با جزئیات کامل توضیح داده شده، ما همه اعمال و افکار و به طور غیرمستقیم تقریبا تمام احساسات و بیشتر فیزیولوژی خود را انتخاب می‌کنیم. هر چقدر هم که احساس بدی یا خوبی داشته باشید، بسیاری از اتفاقاتی که در بدن شما هنگام درد یا بیماری یا خشنودی می‌گذرد، نتیجه غیرمستقیم اعمال و افکاری است که هر روز از زندگی خود انتخاب کرده‌اید.

کتاب تئوری انتخاب (مصور)

علی صاحبی (۱۳۴۳)
دکتر علی صاحبی به سال 1343 در گرگان متولد شد. دورۀ کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را در دانشگاه تهران گذراند. در سال 1375 در رشتۀ روان شناسی بالینی از دانشگاه نیوساوت ولز سیدنی درجه دکتری گرفت و در 1377 به دریافت درجۀ فوق دکترا در اختلالات وسواس از کلینیک اختلالات اضطرابی دانشگاه سیدنی نایل آمد.دوره های رسمی «شناخت درمانی» را زیر نظر آلبرت آلیس گذراند و گواهی رسمی «طرح واره درمانی» را از جفری یانگ گرفت.مدت هشت سال به عنوان استاد روان شناسی بالینی در دانشگاه فردوسی مشهد ف...
قسمت هایی از کتاب تئوری انتخاب (مصور) (لذت متن)
وقتی می گوید من افسرده ام، بی تردید باور دارد این بدبختی بر او عارض شده است، ولی به نظر من او احساس بدبختی و مصیبت را انتخاب کرده است. آنچه از هنگام تولد تا مرگ از ما سر می زند، رفتار است. تئوری انتخاب به ما می آموزد آنچه از آن شکایت می کنیم را خودمان انتخاب کرده ایم و می توانیم یاد بگیریم انتخاب های بهتری داشته باشیم و بر مشکلات و شکایات فائق آییم.