کتاب اسباب خوشبختی

Concerto à la mémoire d'un ange, La rêveuse d'Ostende, Odette Toulemonde
چهار داستان کوتاه
کد کتاب : 6078
مترجم :
شابک : 9786001196911
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 146
سال انتشار شمسی : 1403
سال انتشار میلادی : 2013
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 10
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

بهانه های خوشبختی
Concerto à la mémoire d'un ange
کد کتاب : 71875
مترجم :
شابک : 978-6225835047
قطع : جیبی
تعداد صفحه : 56
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2013
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 11
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب اسباب خوشبختی اثر اریک امانوئل اشمیت

"اسباب خوشبختی"، کتاب صوتی از اریک امانوئل اشمیت، نویسنده و نمایشنامه‌نویس معروف فرانسوی، چهار داستان کوتاه زیبا را در خود جای داده است که به طرز ویژه‌ای به بررسی عمق شخصیت‌ها و روابط آن‌ها می‌پردازد.

اشمیت در داستان‌های "اسباب خوشبختی"، از طریق آنچه در پشت پرده نهفته است، مسائلی چون غفلت یک پدر، نیروی تأثیر خاطرات و حتی زیر سوال رفتن خوشبختی یک زن را روایت می‌کند. داستان‌های این کتاب به شدت جذاب بوده و همواره در حاشیه بین حقیقت و خیال و واقعیت و دروغ، پویا می‌پیچد.

اریک امانوئل اشمیت، نویسنده، فیلسوف، نمایشنامه‌نویس و فیلسوف فرانسوی، به 43 زبان جهان ترجمه و منتشر شده است. نمایشنامه‌های وی در بیش از 50 کشور به روی صحنه رفته‌اند و جوایز متعددی را از جمله جایزه مولیر فرانسه و جایزه بهترین مجموعه داستان گنکور به دست آورده است. "خرده جنایت‌های زناشویی" از آثار شهیر اشمیت است که نشانگر توانایی او در خلق آثار ادبی با عمق و پیچیدگی است.

کتاب اسباب خوشبختی

اریک امانوئل اشمیت
اریک امانوئل اشمیت، زاده ی 28 مارس 1960، نویسنده، نمایشنامه نویس و فیلسوف فرانسوی است. آثار اشمیت تا به حال به 43 زبان منتشر شده و نمایشنامه هایش نیز در بیش از 50 کشور روی صحنه رفته است. او مدرک دکتری خود در فلسفه را در سال 1987 از دانشگاه سوربون دریافت نمود. اشمیت از سال 2002 تاکنون در بروکسل زندگی می کند و در سال 2008، شهروند بلژیک شده است.
قسمت هایی از کتاب اسباب خوشبختی (لذت متن)
راستش را بخواهید اگر آرایشگرم را عوض نمی کردم هیچ یک از این اتفاقات نمی افتاد. اگر قیافه ی این رو به آن رو شده ی استیسی پس از تعطیلاتش این طور تحت تاثیرم قرار نداده بود، زندگیم در آرامش می گذشت، به ظاهر خوشبخت. استیسی از این رو به آن رو شده بود! از قیافه ی زن بورژوای میانه سال که چهار تا بچه شکسته اش کرده بود، با این کوپ و موهای کوتاه تبدیل شده بود به یک زن موبور زیبای ورزشکار و فعال. اولش فکر کردم که موهایش را کوتاه کرده تا متوجه جراحی پلاستیکش نشویم کاری که همه ی دوستانم می کنند تا پوست صورتشان را بکشند اما وقتی دیدم که صورتش هیچ جراحی نشده، به این نتیجه رسیدم که آرایشگر مطلوب را پیدا کرده است. ناب ناب عزیز من! آرایشگاه آتولیه کاپیلر کوچه ویکتور هوگو. آره قبلا هم تعریفش رو شنیده بودم اما می دونی که. آرایشگر ها هم مثل شوهرهامون هستن سال ها گمان می کنیم که بهترین های دنیا هستن. جلوی خودم را گرفتم و درباره ی اسم پیش پاافتاده ی آرایشگاه اظهارنظری نکردم، اما به خاطر سپردم که حتما باید بگویم از طرف او آمده ام و داوید را بخواهم «نابغه س عزیز من، یک نابغه ی واقعی».