کتاب مگنولیا

Magnolia
کد کتاب : 60795
مترجم :
شابک : 978-9642434077
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 247
سال انتشار شمسی : 1390
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب مگنولیا اثر پل توماس اندرسون

بیست و چهار ساعت در لس آنجلس باران شدیدی می‌بارد . دو داستان موازی و متقاطع زندگی مردانی را به تصویر می‌کشد که در آستانه‌ی مرگ اند : هر دو از سوی فرزندانشان طرد شده‌اند، هر دو می‌خواهند با فرزندانشان تماس بگیرند، و فرزندان هیچ‌کدام کاری به کار پدران‌شان ندارند. پسر ارل پارتریج از زنان بیزار است و دختر جیمی گیتور معتاد و آواره. پرستاری دلسوز پادرمیانی می‌کند و پسر ارل را پیدا می‌کند. یک پلیس معتقد و نیکوکار با دختر جیمی ملاقات می‌کند...

مگنولیا به رغم ظاهرش فیلمی ترسناک است و هراس عمیقش را نه از موقعیت‌های هراس آور که از درک مفهوم کلی زندگی م‌ گیرد این که فرصت زیستن در قیاس با کاری که می توان برای نگه داشتنش کرد تا چه حد نا چیز و غم انگیز است . همین نکته این ملودرام خانوادگی را بدل به مجموعه ای از رخدادهای غریب می کند که هراسش تا مدت‌ها با بیننده اش باقی می ماند فیلمی که مفهوم « فریفتن و نابود کردن » را در دل و روابطش گنجانده است.

کتاب مگنولیا

پل توماس اندرسون
پل توماس اندرسن (Paul Thomas Anderson) متولد ۲۶ ژوئن ۱۹۷۰ کارگردان، نمایش‌نامه‌نویس، و تهیه‌کننده آمریکایی است. او که در سنین جوانی به فیلم‌سازی علاقه‌مند بود توسط پدرش ارنی اندرسن (دی-جی و گوینده رادیو و تلویزیون) به این‌کار تشویق شد. اندرسن که پس از خلق درام‌های شب‌های بوگی (۱۹۹۷) و مگنولیا (۱۹۹۹) او را پسر نابغه نامیدند، از کارگردانان ممتاز نسل خود است. او هشت بار نامزد اسکار شده‌است.