کتاب دیالوگ

Dialogue
(هنر کنش کلامی بر صفحه، صحنه و پرده)
کد کتاب : 20445
مترجم :
شابک : 978-6003263086
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 338
سال انتشار شمسی : 1403
سال انتشار میلادی : 2016
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب دیالوگ اثر رابرت مک کی

کارگاه های محبوب داستان نویسی "رابرت مک کی" به او شهرت بین المللی داده است. سنگ بنای کتاب "دیالوگ" ، داستانی است که ما را با چگونگی روند هنر خلق داستان آشنا می کند. اکنون در کتاب "دیالوگ" ، "رابرت مک کی" همان تحلیل عمیق را برای نحوه ی صحبت شخصیت ها بر روی صحنه و صفحه، با روش های باورنکردنی و جذاب ارائه می دهد. از "مکبث" گرفته تا " بریکینگ بد" ، "رابرت مک کی" صحنه های کلیدی را برای نشان دادن استراتژی ها و تکنیک های گفتگو تجزیه می کند. "دیالوگ" چهارچوبی از تفکر تکان دهنده را برای آموزش نویسنده ی آینده نگر در مورد چگونگی ساختن مفاهیم گفتاری و تأثیر پذیر کردن استفاده می کند. از دانش جویان مشهور "رابرت مک کی" می توان به پیتر جکسون ، جین کمپیون، جفری راش ، پل هاگیس ، تیم نویسندگی پیکسار و بسیاری دیگر اشاره کرد. کتاب "دیالوگ" روی هنر نوشتن گفتگوی موثر در داستان ، سینما ، تلویزیون ، درام ، رادیو و شعر تمرکز دارد. تکنیک منحصر به فردی که با نشان دادن ،آموزش می دهد؛ او گفتگویی سقراطی را در قالب یک کتاب ایجاد می کند. نویسنده می گوید ، "افلاطون برای گفتن حقیقت ، دروغ می نوشت. این کاری است که یک نویسنده داستانی انجام می دهد و همیشه انجام داده است." این کتاب شامل موضوعات زیر است:
• نوشتن دیالوگ به عنوان مکالمه ی قابل باور که با دقت انتخاب شود و سازمان یافته باشد.
• گفتگوها را در مکان های استراتژیک با پاسخ ، صحنه سازی و سایر عناصر مهم برای گفتن داستان خود بشکنید.
• تعادل گفتگو و سایر عناصر داستان را حفظ کنید.
• درگیری ها را از طریق گفتگو دراماتیک کنید.
• از دیالوگ استفاده کنید تا زمینه را برای وقایع بعدی داستان فراهم کنید.

کتاب دیالوگ

رابرت مک کی
رابرت مک کی (متولد 30 ژانویه 1941) نویسنده، مدرس و مشاور داستان است که به واسطه کتاب محبوبش "سمینار داستان" معروف است، که او هنگامی که استاد دانشگاه کالیفرنیای جنوبی بود، آن را نوشته است. مک کی نویسنده داستان های ماده، ساختار، سبک و اصول فیلمنامه نویسی، گفت و گو، هنر عمل کلامی برای صحنه، صفحه و Storynomics، بازاریابی مبتنی بر داستان در دنیای پس از تبلیغات است. مک کی همچنین دارای منبع وبلاگ و نویسندگان آنلاین "Storylogue" است.
نکوداشت های کتاب دیالوگ
An essential purchase destined to be replaced over the years as generations of aspiring writers wear out the copies with extensive study.
کتابی اساسی که قرار است طی سالها جایگزین شود زیرا نسل نویسندگان مشتاق با مطالعه گسترده نسخه های آن را فرسوده می کنند.
Library Journal Library Journal

I used to think great dialogue couldn't be taught. You either had an ear for it or you didn't. That was before I read McKee's DIALOGUE. He's a wizard at explaining the unexplainable.
من فکر می کردم یک گفتگوی عالی را نمی توان آموزش داد. یا به آن گوش می دادید یا نه. این قبل از این بود که من کتاب دیالوگ مک کی را بخوانم. او جادوگری در توضیح غیرقابل توضیح هاست.
Sarah Treem, writer/producer, co-creator and showrunner of Golden Globe-winning TV Series The Affair, winner of the Writers Guild of America Award and Emmy Award nominee

قسمت هایی از کتاب دیالوگ (لذت متن)
صحبت کردن بیش از هر ویژگی دیگری، خصوصیات انسانی ما را آشکار می سازد. در گوش عاشق نجوا میکنم، دشمن را دشنام می دهیم، با لوله کش جروبحث راه می اندازیم، کودک را تشویق میکنیم و به خاک مادر سوگند می خوریم. روابط انسانی بیش و پیش از هر چیز در ذات خود از گفت وگو شکل می گیرند؛ صحبت کردن با دیگری یا پیرامون موضوعی، برقراری پیوند یا پایان دادن به رابطه ای و هر آنچه ما را پریشان یا آسوده می سازد از دل سخنی برخاسته است صحبت های رودررو با اعضای خانواده یا دوستان ممکن است سال ها ادامه یابد اما گفت وگو با خویشتن را هرگز پایانی نیست. عذاب وجدان امیال غیر اخلاقی را سرکوب می سازد، جهل خرد را به استهزا می گیرد، امید تسلی بخش نومیدی می شود، انگیزه احتیاط را به تمسخر میگیرد و شوخ طبعی خنده را پدید می آورد؛ همه اینها آن هنگام رخ میدهند که صداهای درونی ما از سوی خویشتنی نیکو یا خویشتنی پلید لب به سخن می گشایند و این بگومگوها تا آخرین نفس ما ادامه خواهند داشت .در طول سالیان، این سیل بی امان سخن ممکن است معنای واژگان را بفرساید و هنگامی که معنا فرسوده گردد، از عمق زندگی کاسته می شود. اما آنچه را زمان می فرساید، داستان توان می بخشد. نویسندگان از طریق حذف عبارات پیش پا افتاده، جزئیات کم اهمیت و صحبت های روز مرہی تکراری و خسته کننده، به معنا عمق می بخشند.