کتاب کارآفرینی جنایی

Entrepreneurship and organised crime : entrepreneurs in illegal business
(کارآفرینان در کسب و کار های غیرقانونی)
کد کتاب : 61015
مترجم :

شابک : ‭978-6006356167‬‬
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 358
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2009
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب کارآفرینی جنایی اثر پتر گوتسچاک

جنایت سازمان‌یافته در سال‌های گذشته مورد توجه بیشتری قرار گرفته است. این کتاب پیشنهاد می‌کند به جای آن‌که جرایم سازمان‌یافته را به عنوان فعالیت‌های مجرمان در نظر بگیریم تلاش کنیم تا کار‌آفرینی جنایی را نیز مشابه کار‌آفرینی غیر‌جنایی بشناسیم.

از آنجایی که اکثر متون تخصصی کار‌آفرینی با شور و هیجان زاید‌الوصف از نقش مثبت کار‌آفرینان صحبت می‌کنند، به نظر می‌رسد که لازم است دیدگاهی بی‌طرفانه را نسبت به این موضوغ اتخاد کنیم و بپذیریم برخی کار‌آفرینان درگیر کسب‌و‌کارهای غیر‌ قانونی می‌شوند و کار‌آفرینی همیشه تلاشی مفید و شرافتمندانه نیست. این کتاب با پرده برداشتن از جنبه‌های محرمانه‌ی تلاش‌های کارآفرینانه، پیوند میان کار‌آفرینی و جنایت‌های سازمان‌یافته را برایمان آشکار می‌کند.

ویژگی منحصر‌به‌فرد این کتاب، تاثیر آن بر متون تخصصی کارآفرینی است. کتاب کارآفرینی جنایی بررسی می‌کند که چگونه جنایت‌های سازمان‌یافته غالبا ماهیتی کارآفرینانه دارندو چگونه کارآفرینی غالبا بنیان کسب‌و‌کارهای غیر قانونی را تشکیل می‌دهد.

کتاب کارآفرینی جنایی

پتر گوتسچاک
پتر گوتسچالک استاد نروژی استراتژی فناوری اطلاعات است که در دانشکده بازرگانی BI نروژ در انستیتوی مدیریت و مدیریت سازمانی استخدام شده است. وی دیپلم-کافمن از انستیتوی فناوری برلین ، کارشناسی ارشد علوم از کالج دارتموث و انستیتوی فناوری ماساچوست و دکترای مدیریت بازرگانی از کالج مدیریت هنلی و دانشگاه برونل تحصیل کرده است.
دسته بندی های کتاب کارآفرینی جنایی