کتاب درآمدی بر علم تصمیم گیری

A primer on decision making: how decisions happen
(تصمیم گیری چگونه رخ می دهد)
کد کتاب : 61755
مترجم :
شابک : 978-9641855347
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 366
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1994
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب درآمدی بر علم تصمیم گیری اثر جیمز مارچ

جیمز مارچ با تکیه بر یادداشت‌های سخنرانی دوره تحسین‌شده‌اش در دانشگاه استنفورد، در این کتاب "درآمدی بر علم تصمیم گیری (تصمیم گیری چگونه رخ می دهد)" مقدمه‌ای درخشان برای تصمیم‌گیری ارائه می‌کند. او عنوان می کند که تصمیم گیری یک فعالیت اصلی انسانی است که برای زندگی فردی، گروهی، سازمانی و اجتماعی اساسی است. او از تحقیقات همه رشته‌های علوم اجتماعی و رفتاری استفاده می‌کند تا تصمیم‌گیری را در گسترده‌ترین زمینه خود نشان دهد. او با تأکید بر اینکه چگونه تصمیم‌ها واقعا گرفته می‌شوند - بر خلاف اینکه چگونه باید گرفته شوند - به دست اندرکاران فرآیند این امکان را می‌دهد که آن را درک کنند.

"جیمز مارچ " با ترسیم چهار موضوع عمیقی که دانش آموزان را در تصمیم گیری از هم جدا می کند، نور جدیدی بر فرآیند تصمیم گیری می افکند: آیا تصمیمات مبتنی بر انتخاب های منطقی شامل ترجیحات و پیامدهای مورد انتظار است یا بر اساس قوانینی از پیش تعیین شده است. آیا تصمیم گیری فرآیندی ثابت و شفاف است یا با ابهام و ناسازگاری مشخص می شود؟ آیا تصمیم گیری اساسا برای نتایج آن مهم است یا برای معانی فردی و اجتماعی که ایجاد می کند ؟ و سرانجام، آیا نتایج فرآیندهای تصمیم گیری صرفا به اقدامات افراد نسبت داده می شود یا به تأثیر ترکیبی افراد، سازمان ها و جوامع در حال تعامل؟ مشاهدات مارچ در مورد اینکه چگونه هوش از طریق تصمیم‌گیری به دست می‌آید - یا خیر - و امکاناتی برای افزایش هوش تصمیم‌گیری نیز ارائه میکند.

کتاب درآمدی بر علم تصمیم گیری

جیمز مارچ
جیمز جی. مارچ (تولد ۱۹۲۸) استاد ممتاز دانشگاه استنفورد و دارای درجه‌ی دکتری از دانشگاه ییل است (۱۹۵۳). شهرت او به دلیل مطالعاتش در زمینه‌ی علوم سیاسی و تحقیق درباره‌ی نظریه‌ی سازمانی و نیز طرح نظریه‌ی شرکت است. او طی بیش از هفتاد سال فعالیت دانشگاهی خود ده‌ها مقاله و نزدیک به سی عنوان کتاب به‌تنهایی یا با همکاری دیگر پژوهشگران، تألیف کرده است. علاوه بر این، او صاحب چند مجموعه شعر است؛ نیز نویسندگی دو فیلم‌نامه را در موضوع‌عای مرتبط با زمینه‌ها...
دسته بندی های کتاب درآمدی بر علم تصمیم گیری