کتاب ماگدا گوبلز

Magda Goebbels
(بانوی اول رایش سوم)
کد کتاب : 62698
مترجم :
شابک : 978-6229789964
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 552
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1980
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب ماگدا گوبلز اثر هانس اوتومایسنر

در طول بیست سال گذشته، کتاب های بی شماری در مورد رایش سوم منتشر شده است، اما توجه کمی به زنانی که در کنار رهبران نازی زندگی می کردند، شده است. ماگدا گوبلز (1901-1945) مسلما متناقض ترین و جذاب ترین در میان آنهاست. چه چیزی باعث شد که یک زن زیبا و باهوش از عشق عمیق به رهبر پرشور صهیونیست ویکتور حیم آرلوسوروف به ازدواج با جوزف گوبلز، وزیر تبلیغات هیتلر و یک یهودی ستیز وحشی تبدیل شود؟ در واقع، از نظر بسیاری از مردم، او "بانوی اول" رایش بود، به دلیل وابستگی مادام العمر هیتلر به او. چگونه مادر فداکار شش فرزند، با توجه به ارزش های خانواده در دوران رایش سوم، به مده آ تبدیل شد و این شش کودک را مسموم کرد؟ زندگینامه کاملا تحقیق شده و قابل توجه برای اولین بار این حقایق خیره کننده را گرد هم می آورد.
این کتاب داستان زندگی همسر جوزف گوبل است که در کنار همسرش به اوج سلسله مراتب نازی ها رسید و زمانی که رایش سقوط کرد، همراه با او در پناهگاه برلین خودکشی کرد.
در بخشی از کتاب آمده است:
" در مقابل ژوزف گوبلز در یک خانواده مرفه متولد نشده بود، در دنیای وی نه اثری از لوسترهای شیک در بالای سرش و نه اسباب و اثاثیه عتیقه و نه خبری از فرش های نفیس در اطرافش بود. در دوران طفولیت هم خبری از یک پرستار بچه با کلاه سفیدرنگ بر بالین اش نبود. پیشینه خانوادگی اش به وضوح برای پیوند با ماگدا تعریف نشده بود. بدون هیچ ابهامی ماگدا از طبقات اشرافی محسوب می شد. در حالیکه گوبلز متعلق به طبقات اجتماعی فرودست و پایین جامعه محسوب می شد که به طور دلمردهایی و با ناپویایی جسمی یا فکری زندگی می کرد، از سوی دیگر او همیشه مریض احوال بود و خانواده ناتوان از پرداخت خرج و مخارج آن بیماری ها بودند."

کتاب ماگدا گوبلز

هانس اوتومایسنر
هانس اتو مایسنر (4 ژوئن 1909 - 8 سپتامبر 1992) یک وکیل آلمانی و دیپلمات نازی بود که در لندن، توکیو، مسکو و میلان و سایر شهرها مأموریت یافت. او بیشتر به‌عنوان نویسنده و رمان‌نویسی شناخته می‌شود که مجموعه‌ای از کتاب‌ها را منتشر می‌کند که موفقیت آمیز بود.