کتاب رابعه ‏عدویه‏

Rabi'a Al Adawia
شهید عشق الهی
کد کتاب : 46921
مترجم : محمد تحریرچی
شابک : 978-9645996329
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 270
سال انتشار شمسی : 1393
سال انتشار میلادی : 1988
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب رابعه ‏عدویه‏ اثر عبدالرحمن بدوی

"رابعه عدویه " کتابی است به تحقیق "عبدالرحمن بدوی" که در آن به زندگی یک زن اعجاب‌انگیز پرداخته شده است. "عبدالرحمن بدوی" در ارائه‌ی اخبار زندگی "رابعه عدویه"، زنی که وی را "شهید عشق الهی" خوانده است، بسیار دقیق عمل کرده و در میان نادرستی‌ها و شایعات فراوانی که پیرامون داستان‌ کرامت "رابعه عدویه" وجود دارد، روش تاریخی و مقایسه‌ای را در پیش گرفته و بدین ترتیب به نتایج برجسته‎ای دست یافته است.
"عبدالرحمن بدوی" که خود از متفکران سرشناس جهان عرب است، به زندگی زاهد و عابد پاکدامنی همچون "رابعه عدویه" علاثمند شد و برخی از مهمترین رویدادهای زندگی او را از دوران ابتدایی حیاتش تا شروع دوران بندگی و رسیدن به مراحل والای زهد و عبادت، مورد پژوهش قرار داده و گزارش کرده است. او کسی بود که برای نخستین بار، مفهوم حب الهی را وارد تصوف اسلامی کرد و از این روست که "شهید عشق الهی" خوانده‌ می‎شود.
این کتاب دید ساده شده‌ و دریچه‌‌ای روشنگر در مورد تصوف به روی خواننده باز می‌کند و به مواردی می‌پردازد که شاید بسیاری از کسانی که با تصوف و عرفان آشنایی ندارند، چیزی در مورد آنها ندانند یا دچار سوءتفاهماتی نسبت به آن مسائل باشند؛ برخی از موارد عبارتند از جایگاه معرفت و توجیه تجرد آنها و عدم تمایل صوفیان به ازدواج که در میان موارد دیگر به چشم می‌خورد.
"رابعه عدویه" یا "شهید عشق الهی" کتابی است که ارزش خواندن دارد و مخاطب را به سمت تحقیق و بررسی‌های بیشتر پیرامون زندگی این زن شگفت‌آور و به طور کلی، جریان متنوع تصوف، سوق می‌دهد. کتاب پیش رو، در دویست و هفتاد صفحه، به همت انتشارات مولی به چاپ رسیده است.

کتاب رابعه ‏عدویه‏

عبدالرحمن بدوی
عبدالرحمن بدوی (زاده: ۱۷ فوریه ۱۹۱۷ - درگذشته: ۲۵ ژوئیه ۲۰۰۲) یکی از بارزترین استادان فلسفه عرب در قرن بیستم بود. وی دارای کتابهای فراوانی است که شامل بیشتر از ۱۵۰ کتاب می‌باشد، بعضی از کتاب‌ها جنبه تحقیقی دارد و بعضی دیگر ترجمه و گردآوری و تألیف شده‌است، بعضی از فعالین در زمینه فلسفه او را اولین فیلسوف وجودی (هستی‌شناس) در مصر می‌دانند که اینهم بخاطر تأثیراتی است که وی از بعضی از هستی‌شناسان در اروپا و در راس آن‌ها فیلسوف آلمانی مارتین هایدگر پذیرفته‌است.