کتاب تنهایی دم مرگ

The Loneliness of the Dying
کد کتاب : 63137
مترجم :

شابک : 978-9647387590
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 136
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1982
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 8
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب تنهایی دم مرگ اثر نوربرت الیاس

نوربرت الیاس، عضو مدرسه فیلسوفان اجتماعی فرانکفورت بو. به عنوان همکار دیگر متفکران اجتماعی مرتبط با مکتب فرانکفورت شناخته شده است: تئودور دبلیو. آدورنو، اریش فروم، یورگن هابرماس، و ماکس هورکهایمر.

الیاس در 22 ژوئن 1897 در برسلاو در استان سیلسیا پروس به دنیا آمد. پدرش اهل کمپن و یک تاجر در صنعت نساجی بود. مادرش بومی جامعه یهودی خود برسلاو بود. نوربرت الیاس در جنگ جهانی اول داوطلبانه به ارتش آلمان رفت و به عنوان تلگراف، ابتدا در جبهه شرقی و سپس در جبهه غربی استخدام شد. پس از تحمل یک حمله عصبی در سال 1917، او برای خدمت نامناسب اعلام شد و به عنوان پزشک به برسلاو اعزام شد. در همان سال، الیاس شروع به تحصیل در فلسفه، روانشناسی و پزشکی در دانشگاه برسلاو کرد، علاوه بر این، یک ترم را در دانشگاه های هایدلبرگ (جایی که در سخنرانی های کارل یاسپرس شرکت کرد) و فرایبورگ در سال های 1919 و 1920 گذراند. او پزشکی را در سال 1919 ترک کرد. پس از گذراندن آزمون مقدماتی برای تأمین هزینه تحصیل خود پس از کاهش ثروت پدرش به دلیل تورم شدید، در سال 1922 به عنوان رئیس بخش صادرات در یک کارخانه سخت افزار محلی مشغول به کار شد. در سال 1924 در مقطع دکترا در فلسفه فارغ التحصیل شد. تحت نظارت ریچارد هونیگسوالد، نماینده نئوکانتیانیسم. الیاس که از فقدان جنبه اجتماعی نئوکانتییسم که منجر به اختلاف جدی با استاد راهنما در مورد پایان نامه اش شده بود، ناامید شد و تصمیم گرفت برای ادامه تحصیل به جامعه شناسی روی آورد.

کتاب تنهایی دم مرگ

نوربرت الیاس
نوربرت الیاس (۱۸۹۷–۱۹۹۰) جامعه‌شناس آلمانی بود.الیاس در شهر بریسواو به دنیا آمد که هنگام تولد او جزء خاک آلمان بود و اکنون در شمار شهرهای لهستان است. الیاس آلمانی بود و یهودی، و نظیر همگامانش، کسانی چون کارل مانهایم و تئودور آدورنو، با روی کار آمدن نازی‌ها ناچار به جلای وطن شد. ابتدا چندی در پاریس اقامت کرد، اما سرانجام مقیم لندن شد.
دسته بندی های کتاب تنهایی دم مرگ