کتاب تاریخ کامل ایران

History of Iran
کد کتاب : 63461
شابک : 978-6005381191
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 1276
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب تاریخ کامل ایران اثر عباس اقبال آشتیانی

تاریخ کامل ایران، چکیده‌ای است ارزشمند از تاریخ سرزمین باستانی ایران که مشتمل بر دو بخش قبل از اسلام (با قلم استاد ارزشمند حسن پیرنیا) و بعد از اسلام (استاد عباس اقبال آشتیانی) می باشد.

این کتاب بسیار بر طبع کسانی خوش خواهد آمد که حوصله‌ی تفصیل تاریخ را ندارند و در عین حال از دانستن تاریخ مملکت متمدن ایران لذت می برند.

از اعتبار این کتاب همان بس که اکتفا کنیم به حسن‌شهرت نویسندگان آن. بخش اول این کتاب (تاریخ قبل از اسلام) را میرزا حسن خان پیرنیا (مشیرالدوله)، از مردان خوش‌نام مشروطه نگاشته که هم زمان با پادشاهی رضا شاه پهلوی مانند بسیاری دیگر از رجال شایسته‌ی ملی، از سیاست کناره گرفت و خانه‌نشین شد. این گوشه‌نشینی و ثبات پدیدآمده در کشور، موجب شد که او تاریخ ایران باستان را بنویسد؛ و استاد عباس اقبال آشتیانی نویسنده‌ی بخش دوم (تاریخ قبل از اسلام) از شاگردان استاد فروغی بوده که نامش همیشه در کنار ایشان به عنوان اولین ادیبان تاریخ ادبیات این سرزمین درخشیده است.
لازم به ذکر است که این کتاب تا آخر عهد قاجار به بازگویی تاریخ ایران پرداخته و برای آن ها که علاقمند هستند تاریخ ایران را عاری از غلو و زیاده‌گویی بخوانند، اظهار نظرهای درج‌شده در کتاب، بدون بزرگنمایی و قابل‌ اطمینان بیان گشته است.

کتاب تاریخ کامل ایران

دسته بندی های کتاب تاریخ کامل ایران