کتاب مقالاتی درباره زرتشت و دین زرتشت

Essays on Zarathustra and Zoroastrianism
کد کتاب : 63699
مترجم :
شابک : 978-9643214395
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 156
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2000
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب مقالاتی درباره زرتشت و دین زرتشت اثر ژان کلنز

ژان کلنز، یکی از برجسته ترین متخصصان ادبیات کهن ایران در ربع قرن اخیر، استاد کالج دو فرانس پاریس است. او ایران‌شناسی را نزد پروفسور ژاک دوشن-گیلمین در لیژ بلژیک در دهه 1960 آغاز کرد و سپس به ارلانگن آلمان رفت و نزد پروفسور کارل هافمن در ادبیات باستانی ایران و هند قدیم ادامه داد. در اینجا او دکترای خود را گرفت. با پایان نامه ای در مورد اسامی ریشه اوستایی. او از سال 1974 تا 1980 استادیار پروفسور هلموت هومباخ در ماینتس آلمان بود و در آنجا پایان نامه خود را در مورد فعل اوستایی به پایان رساند. او از سال 1983 تا 1993 که به پاریس رفت، به عنوان استادیار و سپس استاد تمام در دانشگاه لیژ به کار خود ادامه داد. او کار خود را وقف تبیین دشوارترین ادبیات کهن، اوستا، کتاب مقدس زرتشتیان ایران قدیم کرده است.

این کتاب شامل مجموعه ای از مقالات از دوره 1987 تا 1994 به علاوه چهار سخنرانی او در کالج دو فرانس در سال 1990 است که مهمترین اثر کلنز در مورد اوستای قدیم را در بر می گیرد. ترجمه انگلیسی این اثر به منظور دسترسی به آن برای مخاطبان بیشتری که شایسته آن است، از جمله دانشجویان ایرانی قدیم و هندی و همچنین هند و اروپایی گرایان و مورخان دین است.

کتاب مقالاتی درباره زرتشت و دین زرتشت

ژان کلنز
ژان کلنز (Jean Kellens) (متولد ۲۶ ژانویه ۱۹۴۴ در سرن بلژیک)، ایران‌شناس بلژیکی است که در زمینه مطالعات اوستایی مهارت دارد.او از ۱۹۷۴ تا ۱۹۸۰ دستیار پروفسور هلموت هومباخ در دانشگاه ماینز بود. بعد از آن، تا سال ۱۹۹۳ در دانشگاه لیژ تدریس کرد. تا اینکه هیئت علمی کلژ دو فرانس شد.
دسته بندی های کتاب مقالاتی درباره زرتشت و دین زرتشت