کتاب آیین پر رمز و راز میترایی

The Mysteries of Mithra
اسرار میترا
  • 20,000 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: بهجت بهجت
    نویسنده:
کد کتاب : 55722
مترجم :
شابک : 978-9646671294
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 254
سال انتشار شمسی : 1393
سال انتشار میلادی : 1900
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب آیین پر رمز و راز میترایی اثر فرانتس کومن

کتاب حاضر مجموعه مطالبی درباره خاستگاه آیین میترایی و تاریخ انتشار آن است .هدف اصلی نگارنده, پاسخ به این سوال است که 'چرا آیین مزدیسنایی (یا آیین مهر یا آیین میترایی) نتوانست در دوران حکومت سزارها, به‌رغم فراهم بودن زمینه آیین رسمی امپراتوری شود .'در این کتاب, همچنین تصویری از آیین میترا در دوره‌های مختلف (هخامنشیان و یونان و رم باستان) فراهم می‌آید, افزون بر آن, بنیادهای آموزش‌های آیین مذکور تشریح می‌گردد . در انتهای کتاب مقایسه‌ای بین آیین میترایی و سایر آیین‌های امپراتوری رم صورت گرفته, همچنین وجوه مشخص آثار هنری میترایی (با استفاده از تصویرها) بازگو شده است .
مهرپرستی دینی است که از دیرباز میان ایرانیان و هندیان از آن زمان که با هم می زیستند روا بود.این پرستش تا سال 1768 پیش از زایش عیسا که زرتشت به جهان آمد و در چهل سالگی دین نو را به کی گشتاسب آشکار کرد برجای مانده بود. نام ایزدمهر در سرودهای وید هندیان دیده می شود.در اوستا هم در سرودی به نام مهریشت از مهر گفت و گو شده است. مهریشت همبستگی دین مهر را با خورشید آورده است.

کتاب آیین پر رمز و راز میترایی

فرانتس کومن
فرانس کومون (Franz Cumont) باستان شناس، مورخ، واژه شناس (تاریخی تطبیقی) و محقق کتیبه شناسی از اهالی بلژیک بود.وی در ژانویه ۱۸۶۰ در شهر آلست بلژیک دیده بر جهان گشود و در ۲۵ اوت ۱۹۴۷ درگذشت. کومون تحقیقات ارزنده‌ای در رابطه با آیین میتراییسم (مهرپرستی) به جهانیان عرضه کرد و او را پدر میتراپژوهی مدرن می‌دانند. وی در انتشار چندین دائرةالمعارف همکاری کرد. او عضو بیشتر آکادمی‌های اروپایی بود. در سال ۱۹۳۶، کومون جایزه فرانکی (جایزه فرانکی) را در علوم انسانی به خود اختصاص داد. وی در سا...