کتاب سوی دیگر

The Other Side
کد کتاب : 15775
مترجم :
شابک : 978-9642092383
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 280
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1909
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب سوی دیگر اثر آلفرد کوبین


رمان سوی دیگر از یک پادشاهی رویایی می گوید که به یک کابوس تبدیل می شود ، از سفر به شهر مروارید ، یک شهر مرموز در اعماق آسیا ، که همچنین سفری به اعماق ضمیر ناخودآگاه است ، یا به گفته خود کوبین ، نوعی کتابچه ی راهنمای سفر برای آن سرزمین هایی که برای ما نیمه شناخته شده است. طراحی به دعوت یکی از دوستان خود به شهری به نام مروارید می رود و سه سال در آن جا اقامت می کند. اما مروارید به هیچ عنوان سرزمینی معمولی نیست. وحشت و ترس در آن بیداد می کند.
سوی دیگر در سال 1908 نوشته شد و توسط هنرمندان و نویسندگان نسل اکسپرسیونیست با شور و شوق بسیار استقبال شد. کوبین ، تصویرگری اکسپرسیونیست است ، این اثر کنجکاوانه ی جذاب ، تنها اثر ادبی کل زندگی اوست. شهری به نام مروارید ، که زیر نظر شخصی به نام پاترا اداره می شود ، جهانی مناسب برای چشم انداز توهم انگیز او در مورد جامعه ای است که بر اساس غریزه و نه منطق بنا شده است. با به تصویر کشیدن فضای آخرالزمانی - آفت حشرات ، کوههای اجساد و عیاشی های خیابانی – رمان به اثری سوررئالیستی تبدیل می شود. می توان کتاب طرف دیگر به عنوان طنزی در مورد آرمان گرایی ارتجاعی دید ، آرمان گرایی آشکاری که در اندیشه آلمان در اوایل قرن بیستم پدیدار گشت. تصور کوبین از دیوان سالاری پوچ به شدت یادآور «محاکمه» کافکا است و این اثر را بسیار با محاکمه مقایسه کرده اند.

کتاب سوی دیگر

آلفرد کوبین
آلفرد کوبین (Alfred Kubin؛ ۱۰ آوریل ۱۸۷۷ – ۲۰ اوت ۱۹۵۹) هنرمند تصویرگر، گراورساز و نویسندهٔ اهل اتریش بود. او از نمایندگان برجستهٔ سمبولیسم و اکسپرسیونیسم به‌شمار می‌آید.کوبین در Bohemia در شهر Leitmeritz، امپراتوری اترو-مجارستان (Litoměřice فعلی) به دنیا آمد.كوبین به عنوان نماینده مهمی از سمبولیسم و اکسپرسیونیسم در نظر گرفته شده است و نام او برای خیالات تاریک، طیفی، نمادین، که اغلب در مجموعه های موضوعی از نقاشی ها جمع آوری می شود، ذکر شده است.
قسمت هایی از کتاب سوی دیگر (لذت متن)
در میان آشنایان دوران نوجوانی من انسان عجیبی بود که داستان برای ارزش آن را دارد که از چنگال فراموشی رهانده شود تا آنجا که توان داشتم کوشیدم دست کم بخشی از رویدادهای نادر و واکر اقیانوس پاترا در ارتباط بود مطابق با واقعیت بازگو کنم. آنطور که مشابهی یک شاهد عینی است در حین نگارش با بدنه ی غریبی روبه رو شدم: در حالی که رویدادهای از سر گذرانده ام را با دقت روی کاغذ می آوردم، ناخواسته و به گونه ای نامحسوس به توصیف صحنه هایی پرداختم که امکان ندارد خود شاهد وقوعشان بوده باشم و مسلما شرح آنها را از زبان کسی هم نشنیده ام. همگان بی خواهند برد که چگونه حضور پاترا موجب شد در سراسر یک سرزمین، به نیروی تخبل، پدیده هایی بس نادر بروز کنند، نیز بینی اسرار آمیز من هم به یقین از همین جا ناشی می شود. کسانی که خواهان توضیح هستند به آثار پر محتوای کاوشگران روح ما رجوع کنند

نخست باید بگویم که هر کس در سرزمین ما پذیرفته شود، چه به واسطه ی تولد و چه در اثر رویدادهای بعدی، ذات برای سکونت در این سرزمین ساخته شده است. می دانیم که دارندهی اندام های حسی بسیار قوی می تواند در دنیای شخصی روابطی را درک کند که از نظر افراد متوسط الحال جز در لحظاتی خاص اصولا وجود خارجی ندارند. ببینید، هسته ی اصلی گوشش ما دستیابی به همین چیزهایی است که به اصطلاح وجود خارجی ندارند. شالوده ی درک نکردنی دنیا همین است و رویایی ها به آنها خود را به این نام می خوانند - این شالوده را به مفهوم عمیق و نهایی کلمه لحظه ای از نظر دور نمی دارند. چه با زندگی عادی و جهان رویاها دو أمر متضاد باشند. در اصل همین دوگانگی است که فراهم آن دو را تا این اندازه دشوار می کنند.