کتاب اخلاق حرفه ای

Professional ethics
کد کتاب : 63953
شابک : 978-6008190097
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 200
سال انتشار شمسی : 1398
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب اخلاق حرفه ای اثر حسین بهرامی

در حقیقت اخلاق دانشی است که الگوهای رفتار ارتباطی افراد و سازمان ها را در قبال خویش و دیگران تنظیم می کند. دانشی نظام مند که به الگوهای رفتار ارتباطی درون فردی، بین فردی و برون فردی بر مبنای اراده و عقل می پردازد و مبتنی بر رعایت حقوق دو طرف ارتباط می باشد.
از آنجا که حرفه را به برخورداری از سه مولفه دانش، توانایی و مهارت تعریف کرده اند، اخلاق آموزش، حوزه ای از اخلاق حرفه ای تلقی می شود که به بیان مسئولیت ها و تکالیف اخلاقی سازمان آموزشی به عنوان حقوقی در قبال حقوق محیط داخلی و خارجی سازمان می پردازد.
این مسئولیت ها با تدوین شیوه نامه های اخلاقی نمود می بابند و عبارتند از بایدها و نبایدها و رفتارهای اخلاقی و غیراخلاقی که به صورت فهرست، الزامات و شیوه نامه ها را در قالب منشور اخلاقی سازمان در آمده و مسئولیت پذیری آنرا در مقابل رفتارهای غیر اخلاقی نشان می دهد.
کتاب اخلاق حرفه ای در ۹ فصل تنظیم شده و به مباحثی همچون اعتماد محیط به سازمان ، نقش اخلاق حرفه ای در موفقیت سازمان، مسئولیت پذیری و حوزه های مختلف اخلاق، نظریات اخلاقی، مدلهای اخلاق حرفه ای ، فوائد مداخله اخلاق در امر مدیریت و نسبت اخلاق و ارزش های سازمانی پرداخته است.

کتاب اخلاق حرفه ای