کتاب زندگی آگاهانه

Conscious Living
دست یافتن به شادی در زندگی واقعی
کد کتاب : 64750
مترجم :
شابک : 978-6007996041
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 336
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2000
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب زندگی آگاهانه اثر گی هندریکز


گی هندریکس، درمانگر پیشگام، در کتاب پرفروش خود زندگی آگاهانه، به زوج‌ها آموخت که چگونه تعادل و خوشبختی را در روابط بیابند. اکنون او به ما زندگی آگاهانه، راهنمای عملی برای فرد می‌دهد که بینش جدیدی را در مورد حقیقتی اساسی از حقیقت روزمره زندگی روزمره به ارمغان می‌آورد. پنج درس ساده از "زندگی آگاهانه" که ریشه در سنت های باستانی رواقی و تائوئیسم دارد، به ما کمک می کند تا بر موانع و ترس ها غلبه کنیم و خلاقیت خود را بیدار کنیم.

کتاب زندگی آگاهانه

گی هندریکز
گی هندریکز (Gay Hendricks) (زاده 1945 در لسبورگ ، فلوریدا) روانشناس، نویسنده و معلم در زمینه رشد شخصیتی، روابط و هوش بدن است. وی بیشتر در کارهای خود در تقویت رابطه و در ایجاد تمرینات تنفس آگاهانه شناخته شده است. پس از دریافت دکترای خود در روانشناسی از دانشگاه استنفورد در سال 1974 ، گی شروع به تدریس در دانشگاه کلرادو کرد. وی 21 سال را در دانشگاه کلرادو گذراند و ضمن تأسیس مؤسسه هندریکز، استاد كامل در گروه روانشناسی مشاوره شد. او بیش از 33 سال با همسرش، دکتر كاتلین هندریكز كارگاههای آموزشی برگزا...
قسمت هایی از کتاب زندگی آگاهانه (لذت متن)
هربار از هر چیزی به عشق تغییر مکان داده ام، باران رحمت را حس کرده ام. منظورم هر نوع دگرگونی ای ست: از ترس به عشق، از منطق به عشق و از نفرت به عشق. تنها کار لازم آن است که هنگام انجام هر کار احمقانه، زشت یا دردناکی، مچ خود را بگیریم و به هر حال خودمان را دوست داشته باشیم. ما باید مچ هر کس دیگری را نیز هنگام انجام هر کاری دوست نداریم، بگیریم و به هر حال آن شخص را دوست داشته باشیم. البته شاید لازم باشد حد و مرز مشخص کنیم، اما همین هم بخشی از عشق است. اگر بچه ها در یخچال را باز می گذارند، شاید لازم باشد آداب استفاده از یخچال را به آن ها بیاموزیم. پژوهش ها نشان داده اند که هشتاد و پنج درصد از پیام های ما به کودکان، منفی هستند: «نکن!»، «نرو!» و «چرا این کار را کردی؟». اینجاست که عشق می تواند ما را بسیار یاری دهد. اگر پیش از آن که به فرزندانمان بگوییم در یخچال را باز نگذارند، به عشق تغییر مکان داده باشیم، گفته هایمان بیش تر به دل آن ها می نشیند. شاید از آن مهم تر، هربار که از خشم، ترس یا حتی پذیرش به سوی عشق می رویم، آخرین لولای آگاهی را روغن کاری می کنیم؛ لولایی که مدت های زیادی با صدای بلند جیرجیر کرده است. مهارت نهایی زندگی آگاهانه این است که لولای آگاهی را چنان به خوبی روغن کاری کنیم که بتوانیم هر لحظه از چنگال ترس خارج شویم و در آغوش عشق قرار بگیریم. ترس، شکم ما را منقبض و عشق، آن را منبسط می کند. ترس، دست را مشت و عشق، آن را باز می کند. به همین دلیل، زندگی آگاهانه چنین سرشار است. این امکان که از جایگاه ترس عمل کنیم، در هر برهم کنشی موجود است؛ خواه این برهم کنش با شخصی دیگر باشد، خواه در فضاهای گسترده درونمان. در مرز میان آن کسی که هستیم و آن کسی که می توانیم باشیم، همواره شادی در جریان است.