کتاب آلبر کامو: عناصر یک زندگی

Albert Camus: Elements of a Life
کد کتاب : 65153
مترجم :
شابک : 978-6009692057
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 204
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2010
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب آلبر کامو: عناصر یک زندگی اثر رابرت زارتسکی

این کتاب حاصل تحقیق و تلاش نویسنده است برای درک سکوت کامو در زندگی و آثارش و کشف پیوند این سکوت با حوادث زندگی او و از میان این کند و کاوهاست که جلوه‌های جدیدی از اندیشه کامو را بازگو کرده است.

«آلبر کامو‌:عناصر یک زندگی» حاصل تحقیق و تلاش رابرت زارتسکی است برای درک سکوت کامو (در زندگی و آثارش) و کشف پیوند این سکوت با حوادث زندگی‌ او، و از میان این کندوکاوهاست که جلوه‌های جدیدی از اندیشه‌ی آفریننده‌ی بیگانه و طاعون پیش رویمان پدیدار می‌شود.
«وقتی به دیگران توجه می‌کنیم، اغلب به‌جای حرف زدن گوش می‌کنیم. بنابراین روی دیگر سکه‌ی توجه کردن، سکوت است. توانایی هنری کامو و اخلاق‌مداری‌اش تا حدی با چنین سکوت‌هایی بیان می‌شوند. سکوت‌هایی هستند که چون سراب در چشم‌انداز عریان الجزایر موج می‌زنند و سکوت‌هایی هستند که بسیاری از شخصیت‌های کامو، همچنان که به دنیا توجه می‌کنند، در آن‌ها غرق‌اند.»
«تأکید کامو بر سکوت، در هنر و در سیاستش، بازتابی از اراده‌ی او برای حمایت از دیگران بود، دیگرانی که به شیوه‌های گوناگون محکوم به سکوت شده بودند…»

کتاب آلبر کامو: عناصر یک زندگی

رابرت زارتسکی
رابرت زارتسکی متولد ژوئن 1955 ، زندگینامه نویس ادبی و ـاریخ نگار فرانسه است. او استاد علوم انسانی در کالج آنورز دانشگاه هوستون ، و نویسنده کتابهای زیادی می باشد. زارتسکی سردبیر Los Angeles Review of Books و ستون نویس The Forward است و همچنین در روزنامه های نیویورک تایمز ، لس آنجلس تایمز و... می نویسد.
دسته بندی های کتاب آلبر کامو: عناصر یک زندگی