کتاب هنر و جامعه در جهان ایرانی

Art et socite dans le monde iranien
کد کتاب : 65242
شابک : 978-6431548823
قطع : رحلی
تعداد صفحه : 396
سال انتشار شمسی : 1379
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب هنر و جامعه در جهان ایرانی اثر شهریار عدل

رویدادهای ایران و افغانستان و دیگر سرزمین‌های جهان ایرانی بار دیگر نظر همگان را به خود جلب کرده و رونق هرچه بیشتر بررسی‌های جهان ایرانی کنونی را سبب گردیده است. اما مسائل دیروز، مگر آن‌چه به طور مستقیم از باستان‌شناسی ماقبل تاریخ و تا حدّی دورۀ تاریخی ریشه می‌گیرد، هم‌چنان از توجه کمتری برخوردار بوده است و گردآوری مقالات مجموعۀ حاضر تحت عنوان هنر و جامعه در جهان ایرانی کوشش ناچیزی است برای جبران این کمبود.
این مجموعه مرکب است از دوازده گفتار که توسط پژوهشگران موسسات بزرگ علمی کشورهای ایتالیا، ایران، ایالات متحده امریکا، بریتانیا، شوروی و فرانسه نگاشته شده است..

کتاب هنر و جامعه در جهان ایرانی

شهریار عدل
شهریار عدل (زاده ۱۳۲۲ در تهران - درگذشته ۱۳۹۴ در پاریس) باستان‌شناس، کارشناس تاریخ هنر و معماری ایرانی و کارشناس پرونده‌های ثبت میراث جهانی در ایران بود.شهریار عدل، فرزند احمدحسین عدل و هما ضیاالملوک والی، در سال ۱۳۲۲ در تهران به دنیا آمد. اجداد پدریش از اهالی تبریز و اجداد مادری از بسطام بودند. او در سال ۱۳۳۸ برای ادامه تحصیل به پاریس رفت. و تحصیلات دانشگاهی خود را در مدرسه عالی علوم تاریخی در سوربن و همچنین در رشته تاریخ عمومی هنر، باستان‌شناسی مشرق‌زمین و تاریخ هنرهای د...