کتاب روان شناسی اخبار جعلی

The Psychology of Fake News
پذیرش، به اشتراک گذاری و اصلاح اطلاعات غلط
کد کتاب : 110404
مترجم : سعیده خزایی
شابک : 978-9641223634
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 364
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2020
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

روان شناسی اخبار جعلی
The Psychology of Fake News
پذیرش،به اشتراک گذاری و اصلاح اطلاعات غلط
کد کتاب : 65950
مترجم :
شابک : 978-6229755761
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 229
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2020
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب روان شناسی اخبار جعلی اثر مجموعه ی نویسندگان

این کتاب پدیده اخبار جعلی را با گردهم آوردن کارشناسان برجسته از حوزه‌های مختلف روان‌شناسی و حوزه‌های مرتبط بررسی می‌کند و آنچه را که از اولین همه‌پرسی برگزیت و کمپین انتخاباتی ۲۰۱۶ ایالات متحده به یکی از ویژگی‌های برجسته گفتمان عمومی تبدیل شده است، بررسی می‌کند.
مقابله با اطلاعات نادرست در بسیاری از زمینه های زندگی روزمره از جمله سیاست، بازار، ارتباطات بهداشتی، روزنامه نگاری، آموزش و علم اهمیت دارد. در فضای عمومی که حقایق و اطلاعات نادرست محو می‌شوند و عمدا محو می‌شوند، این کتاب می‌پرسد چه چیزی تعیین می‌کند که آیا مردم اطلاعات (نادرست) را می‌پذیرند یا به اشتراک می‌گذارند؟، و برای مقابله با اطلاعات نادرست چه کاری می‌توان انجام داد؟ هر سه این جنبه ها باید در زمینه شبکه های اجتماعی آنلاین که اساسا نحوه تولید، مصرف و انتقال اطلاعات را تغییر داده اند، درک شوند. مشارکت‌های موجود در این جلد به‌روزترین یافته‌های تجربی، نظریه‌ها و کاربردها را خلاصه می‌کند و درباره ایده‌های پیشرفته و جهت‌گیری‌های آتی مداخلات برای مقابله با اخبار جعلی بحث می‌کند.
همچنین راهنمایی در مورد نحوه رسیدگی به اطلاعات نادرست در عصر "حقایق جایگزین" ارائه می دهد، این کتاب کتابی جذاب و حیاتی برای دانشجویان و دانشگاهیان در روانشناسی، ارتباطات، و علوم سیاسی و برای متخصصان از جمله سیاست گذاران و روزنامه نگاران است.

کتاب روان شناسی اخبار جعلی

دسته بندی های کتاب روان شناسی اخبار جعلی
نکوداشت های کتاب روان شناسی اخبار جعلی
This volume provides a great entry point into the vast and growing psychological literature on one of the defining problems of the early 21st century – fake news and its dissemination.
این کتاب نقطه ورود بزرگی به ادبیات روانشناختی گسترده و رو به رشد در مورد یکی از مشکلات تعیین کننده اوایل قرن بیست و یکم - اخبار جعلی و انتشار آن - است.
Stephan Lewandowsky

In this tremendous collection, four scientists have gathered together some of the finest minds to help us understand the problem, and to guide our thinking about what can be done about it.
در این مجموعه عظیم، چهار دانشمند تعدادی از بهترین ذهن ها را گرد هم آورده اند تا به ما کمک کنند تا مشکل را درک کنیم، و تفکر ما را در مورد آنچه می توان در مورد آن انجام داد راهنمایی کنند.
Elizabeth F Loftus

قسمت هایی از کتاب روان شناسی اخبار جعلی (لذت متن)