کتاب دیوان فیاض لاهیجی

Fayyaz Lahiji
کد کتاب : 67154
مترجم :
شابک : 978-9640344149
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 884
سال انتشار شمسی : 1395
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب دیوان فیاض لاهیجی اثر عبدالرزاق لاهیجی

متن انتقادی دیوان فیاض که اکنون به توفیق الهی در دسترس اهل شعر قرار می گیرد چندان در پیچ و خم راههای طبع و انتشار سرگردان ماند تا متنی بهمین نام و نشان از سوی شرکت انتشارات علمی و فرهنگی به کوشش فاضل محترم آقای ابوالحسن پروین پریشانزاده پدیدار شد، در آن زمان کتاب ما از مرحله حروف چینی گذشته بود و انتظار طی مراحل دیگر را می کشید.
هر چند دو یا چند تصحیح از یک متن محل و مزاحم هم نیستند و یکدیگر را تکمیل می کنند اما کاش قبل از شروع کار تصحیح و ترجمه دستگاه مسوولی اهل فن را در جریان می گذاشت تا نیروهای معنوی و سرمایه های مادی توان خود را مصروف کارهایی بدارند که در اولویت بیشتری قرار دارند. بهرحال بخت فیاض پس از سه قرن خمول و گمنامی در عرصه شاعری به فاصله ای اندک دوباراز خواب برخاست و دو تصحیح و طبع از دیوان او به بازار آمد.

کتاب دیوان فیاض لاهیجی

عبدالرزاق لاهیجی
ملاعبدالرزاق علی بن حسین لاهیجی متخلص به فیاض (م۱۰۷۲ق) از متکلمان مسلمان و شیعه، صاحب تألیفاتی چون گوهر مراد، سرمایه ایمان و شوارق الالهام.اگرچه او شاگرد و داماد ملاصدرا بوده‌است، اما تحت تأثیر اندیشه مشاء و ابن سینا است. کتاب‌های کلامی او، رنگ و بوی فلسفی و عرفانی دارد. فرزندش حسن از مهم‌ترین شاگردان او بود.
دسته بندی های کتاب دیوان فیاض لاهیجی