کتاب ایده دانشگاه

The Idea of the University
کد کتاب : 19069
مترجم :

شابک : 978-6002781222
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 175
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1946
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

ایده دانشگاه
The Idea of the University
کد کتاب : 69350
مترجم :
شابک : 978-9642441709
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 338
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1946
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب ایده دانشگاه اثر کارل یاسپرس

کارل یاسپرس ایده دانشگاه را در اواخر دیکتاتوری هیتلر و پس از شکست آلمان در جنگ جهانی دوم، پس از فروپاشی بدترین بلایای بیرون و داخل بر سر دانشگاه های آلمان نوشت. وقتی این کتاب را می خوانیم، گاهی اوقات احساس تعجب می کنیم. برخی از ایده های یاسپرس ممکن است ما را شوکه کنند، یا بسیار غیرعملی یا بدتر به نظر برسند. اما گاهی اوقات ایده هایی که ما مخالف استفاده از آنها در دانشگاه هایمان هستیم، شایسته شنیدن و بررسی است. این کتاب را باید صدای انسانی بدانیم که پس از سالها ستم و رنج توانسته اعتقاد خود را به ارزش ابدی و اساسا توقف ناپذیر حقیقت بیان کند و نگاهی انتقادی به آن را تلنگری بدانیم به وضعیت خودمان.
کارل تئودور یاسپرس (۲۳ فوریه ۱۸۸۳ – ۲۶ فوریه ۱۹۶۹)، روان‌پزشک، فیلسوف سیاسی و فیلسوف اگزیستانسیالیست آلمانی بود.
یاسپرس جامعه صنعتی امروز را که هدفش تأمین سطح معینی از رفاه برای اکثریت هرچه بیشتر مردم است برای شخصیت انسانی خطرناک می‌داند. او از خداوند به عنوان وجود متعالی نام می‌برد و نقصان معرفت و محدودیت قدرت انسان را دلیل وجود ناشناس غیرقابل شناخت هستی فرض می‌کند.

کتاب ایده دانشگاه

کارل یاسپرس
کارل تئودور یاسپرس (۲۳ فوریه ۱۸۸۳–۲۶ فوریه ۱۹۶۹)، روان‌پزشک و فیلسوف اگزیستانسیالیست آلمانی بود.کارل یاسپرس در ۲۲ فوریه ۱۸۸۳ در شهر اولدنبورگ آلمان به دنیا آمد و پسر مدیر یک بانک بود. بعد از پایان دوره دبیرستان، سه نیمسال در دانشگاه هایدلبرگ و مونیخ حقوق خواند و سپس به تحصیل در رشته پزشکی در برلین، گوتینگن و هایدلبرگ مدت پنج سال پرداخت. در سال ۱۹۰۹ دکترای خود را در پزشکی گرفت و در سال ۱۹۱۳ قبل از آغاز جنگ جهانی اول استادیار روانپزشکی دانشگاه هایدلبرگ و در سال ۱۹۲۱ استاد رسمی دانشگا...