کتاب مرگ سقراط

The Death of Socrates
کد کتاب : 42999
مترجم :
شابک : 978-9644890161
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 272
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1943
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 4 اردیبهشت

معرفی کتاب مرگ سقراط اثر رومانو گواردینی

قبل و بعد از آن زندگی‌ها و مرگ‌های قهرمانانه‌ای وجود داشت، اما هیچ‌یک مانند سقراط نبود. او نه با شمشیر و نه با نیزه مرد، با شجاعت همه برای دفاع از وطن و کشور، بلکه به عنوان یک جنایتکار محکوم، با بلعیدن دوز بی دردسر زهر. و با این حال مرگ سقراط در سال 399 قبل از میلاد از آن زمان تاکنون در جهان ما بزرگ بوده است، و نحوه تفکر ما در مورد قهرمانی و شهرت، مذهب و زندگی خانوادگی، کنترل دولت و آزادی فردی، فاصله زندگی فکری از فعالیت های روزانه شکل گرفته است - بسیاری از موارد مختصات کلیدی فرهنگ غرب امیلی ویلسون در این کتاب به تحلیل قدرت عظیم و پایداری می‌پردازد که محاکمه و مرگ سقراط بر تصورات غربی اعمال کرده است.
این کتاب با شروع روایت معاصرانی مانند ارسطوفان، گزنفون، و بالاتر از همه، افلاطون، نگاهی جامع به مرگ سقراط به عنوان یک رویداد تاریخی و یک ایده‌آل فرهنگی بحث‌برانگیز ارائه می‌کند. ویلسون نشان می دهد که چگونه مرگ سقراط - بیش از شخصیت، اعمال یا باورهای فلسفی او - نقش اساسی در داستان او داشته است. او آثار ادبی، فلسفی و هنری - سیسرو، اراسموس، میلتون، ولتر، هگل، و برشت و دیگران را در نظر می‌گیرد که از مرگ سقراط برای بحث در مورد قدرت، سیاست، مذهب، زندگی ذهن، و زندگی خوب. همانطور که عمیقا آموخته شده است، کتاب او توصیفات روشن، بینش انتقادی و وسعت تحقیق را با هم ترکیب می کند تا بفهمد که چگونه مرگ سقراط - به ویژه توانایی ظاهری او در کنترل آن - برای مدت طولانی بسیار برای او اهمیت داشته است.

کتاب مرگ سقراط

رومانو گواردینی
رومانو گواردینی (Romano Guardini؛ زاده ۱۷ فوریهٔ ۱۸۸۵ درگذشته ۱ اکتبر ۱۹۶۸) یک کشیش، پدیدآور، و دانشگاهیان اهل آلمان بود.وی همچنین برنده جوایزی همچون جایزه صلح کتاب‌فروشان آلمان شده است.
قسمت هایی از کتاب مرگ سقراط (لذت متن)
وقتی سقراط با کسانی صحبت می کند که خودشان را خیلی دانا می دانند، بسیار سوال می کند و در نهایت آنها می پذیرند که چیزی نمی دانند. وقتی به آدم نادانی می رسد، او را در مسیر دانا شدن قرار می دهد. سقراط ادعا می کند فقط و فقط یک چیز می داند: این که اصلا چیزی نمی داند! سقراط با فلسفه ورزی مداوم و سوال کردن از همه و با به پرسش کشیدن دانش دانشمندان و آشکار کردن نادانی هایشان سرانجام همه را حسابی عصبانی می کند. آدم های خودستایی که به دانایی شان می نازند بیشتر از همه از او متنفرند.