کتاب خودت را بهتر بشناس

Why You Are Who You Are
(بررسی شخصیت فردی)
کد کتاب : 69862
مترجم : سارا دیانت
شابک : 978-6008299929
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 248
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2017
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب خودت را بهتر بشناس اثر مارک لیری

رای داشتن زندگی خوب و رضایت‌بخش، انسان‌ها باید خود و افراد دیگری که با آن‌ها تعامل دارند اعم از: اعضای خانواده، دوستان، همسر، همکاران، همسایه‌ها و... را درک کنند. هیچ فردی با یک کتابچه راهنما که بیانگر چگونگی و چرایی رفتارش باشد، به این دنیا نیامده است؛ لذا این کتاب بر اساس تحقیقات بسیار در حیطهٔ روانشناسی و دیگر علوم رفتاری، یک سفر هیجان‌انگیز و جذاب را دربارهٔ شخصیت انسان ارائه می‌دهد.
این کتاب با نگاهی به ماهیت شخصیت و ویژگی‌های روان‌شناختی پایه که عامل تفاوت در نحوه تفکر، احساس و رفتار انسان‌ها است، شروع می‌شود؛ علاوه بر بررسی ویژگی‌های اساسی شخصیت، شما تفاوت در انگیزه‌هایی که موجب ایجاد رفتار افراد می‌شوند، همچنین تمایلات عمومی برای تجربهٔ احساسات خاص را مورد بررسی قرار خواهید داد.
شخصیت به این معنا است که انسان‌ها چگونه فکر می‌کنند و به چه چیزی اعتقاد دارند. بنابراین این کتاب روی تفاوت‌های شناختی میان افراد تمرکز خواهد کرد؛ تفاوت‌هایی از قبیل راه‌هایی که اعتقادات نسبت به خود، افراد دیگر و چگونگی کارکرد جهان، زندگی فرد را در جهت خاصی هدایت می‌کند؛ شما همچنین در مورد جنبه‌های شخصیتی که شامل ارزش‌های شخصی، اخلاقی و صفات مربوط به نحوهٔ برخورد افراد با دیگران و تعاملاتشان است، اطلاعاتی کسب خواهید کرد.

کتاب خودت را بهتر بشناس

مارک لیری
مارک ریچارد لیری، Ph.D. (زاده ۲۹ نوامبر ۱۹۵۴) استاد روانشناسی و علوم اعصاب در دانشگاه دوک (دورهام، کارولینای شمالی) است. تحقیقات او سهم قابل توجهی در زمینه های روانشناسی اجتماعی و روانشناسی شخصیت داشته است.لیری دوره کارشناسی خود را در کالج وسلیان ویرجینیای غربی در سال 1976 به پایان رساند. او مدرک M.A و Ph.D خود را دریافت کرد. در روانشناسی اجتماعی از دانشگاه فلوریدا. او در دانشگاه دنیسون، دانشگاه تگزاس در آستین، دانشگاه ویک فارست و دانشگاه دوک سمت تدریس داشته است. لیری برای انتشار یا ویرایش 12...