کتاب زندگی با روان گسیختگی

The Collected Schizophrenias
اسکیزوفرنی از زبان یک روان گسیخته
کد کتاب : 73001
مترجم :
شابک : 978-6222810580
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 224
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

نامزد جایزه بهترین کتاب غیرداستانی گودریدز سال 2019

معرفی کتاب زندگی با روان گسیختگی اثر ازمی ویجون وانگ

زندگی با روان‌گسیختگی مجموعه یادداشت‌هایی از ازمی ویجون وانگ است که در هر یک از آن‌ها بر روی تجربیات متفاوت خود از سال‌ها دست‌وپنجه نرم کردن با اختلال روان‌گسیختگی تمرکز کرده است. وانگ کتاب را از جایی شروع می‌کند که این تشخیص برای وی داده و این سفر برای او آغاز شد. موضوع سایر جستارها از اختلاف‌نظر جامعه‌ی پزشکی در مورد شیوه‌های تشخیص و برچسب بیماری‌ها، استفاده از شیک‌پوشی و رعایت مد روز برای نمایش کارکرد عالی خود در عین روان‌گسیخته بودن، شکست سیستم آموزشی در برخورد یا کمک به این افراد و ... متنوع و گسترده است.
به نقل از موسسه‌ی ملی سلامت ذهن، روان‌گسیختگی بیماری‌ای است که ۱/۱ درصد از افراد بالغ امریکایی به آن مبتلا هستند. با درنظرگرفتن کل طیف بیماران روان‌پریش یا مبتلا به «انواع روان‌گسیختگی»، این درصد افزایش می‌یابد: ۳/۹ درصد از مردم آمریکا دچار اختلال روان‌گسیختگی-عاطفی تشخیص داده شده‌اند.
این کتاب به اختلالی می‌پردازد که کمتر به آن پرداخته شده است و گاهی در سایه اشتباه رفته است. این کتاب روایتی جذاب است که از زبان یک فرد درگیر این اختلال است. این کتاب به خوانندگان کمک می‌کند درک بهتری از این اختلال داشته باشند.

کتاب زندگی با روان گسیختگی

ازمی ویجون وانگ
اسمه ویجون وانگ نویسنده آمریکایی است. او نویسنده مرزهای بهشت (2016) و اسکیزوفرنی های جمع آوری شده (2019) است. او برنده جایزه وایتینگ است و توسط مجله گرانتا به عنوان بهترین رمان نویس جوان آمریکایی معرفی شد. وانگ ابتدا در دانشگاه ییل تحصیل کرد اما به دانشگاه استنفورد منتقل شد و در سال 2006 از دانشگاه فارغ التحصیل شد. او مدرک MFA خود را از دانشگاه میشیگان دریافت کرد و پایان نامه او مبنای فصلی از اولین رمانش شد.