کتاب مدل چین

The China model
(شایسته سالاری سیاسی و محدودیت های دموکراسی)
  • 10 % تخفیف
    455,000 | 409,500 تومان
  • موجود
  • انتشارات: علم علم
    نویسنده:
کد کتاب : 74179
مترجم :
شابک : 978-6222463243
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 568
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2015
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب مدل چین اثر دانیل ای بل

غربی ها تمایل دارند جهان سیاسی را به دموکراسی های "خوب" و رژیم های استبدادی "بد" تقسیم کنند. اما مدل سیاسی چین به خوبی در هیچ یک از این دو مقوله نمی گنجد. در طول سه دهه گذشته، چین یک سیستم سیاسی را ایجاد کرده است که به بهترین وجه می‌توان آن را «شایسته‌سالاری سیاسی» توصیف کرد. مدل چین به دنبال درک آرمان ها و واقعیت این نظام سیاسی منحصر به فرد است. آرمان های شایسته سالاری سیاسی چگونه معیار ارزیابی پیشرفت (و پسرفت) سیاسی در چین را تعیین می کنند؟ چین چگونه می تواند از مضرات شایسته سالاری سیاسی اجتناب کند؟ و چگونه می توان شایسته سالاری سیاسی را با دموکراسی ترکیب کرد؟ دانیل بل به این سوالات و موارد دیگر پاسخ می دهد.
بل با انتقاد از «یک نفر، یک رأی» به عنوان راهی برای انتخاب رهبران ارشد، استدلال می‌کند که شایسته سالاری سیاسی به سبک چینی می‌تواند به رفع ایرادات کلیدی دموکراسی انتخاباتی کمک کند. او مزایا و معایب شایسته‌سالاری سیاسی را مورد بحث قرار می‌دهد، بین روش‌های مختلف ترکیب شایسته‌سالاری و دموکراسی تمایز قائل می‌شود، و استدلال می‌کند که چین مدلی از شایسته‌سالاری دموکراتیک را تکامل داده است که از نظر اخلاقی مطلوب و از نظر سیاسی پایدار است. بل "مدل چین" را خلاصه و ارزیابی می کند - شایسته سالاری در بالا، آزمایش در میانه، و دموکراسی در پایین - و پیامدهای آن برای بقیه جهان.
کتابی به موقع و بدیع که علاقه و بحث را برمی انگیزد، «مدل چین» به نظام سیاسی می پردازد که نه تنها سابقه طولانی در چین داشته، بلکه می تواند مهم ترین تحول سیاسی قرن بیست و یکم باشد.

کتاب مدل چین

دانیل ای بل
دانیل ای بل متولد۲۲ مهٔ ۱۹۶۴ (سن ۵۷ سال)، مونترآل، کانادا، رئیس دانشکده علوم سیاسی و مدیریت عمومی دانشگاه شاندونگ و استاد دانشگاه Tsinghua است.دانیل بل در مونترال متولد شد و در مک گیل و آکسفورد تحصیل کرد. او استاد کرسی برنامه دانش پژوهان شوارتزمن در دانشگاه Tsinghua در پکن و مدیر مرکز فلسفه و فرهنگ برگروئن است. او قبلاً در سنگاپور، هنگ کنگ و شانگهای تدریس می کرد و در دانشگاه پرینستون، استنفورد و عبری بورسیه های تحقیقاتی داشته است. آخرین کتاب منتشر شده او مدل چین: شایسته سالاری سیاسی و محدودیت...
نکوداشت های کتاب مدل چین
Bell . . . has written a fascinating study.Open-minded readers will find it equips them with a more intelligent understanding of Chinese politics and, no less valuable, forces them to examine their devotion to democracy.
بل مطالعه جالبی نوشته است.خوانندگانی که فکر باز دارند متوجه خواهند شد که این امر آنها را به درک هوشمندانه تری از سیاست چین مجهز می کند و، که ارزش کمتری ندارد، آنها را وادار می کند تا ارادت خود به دموکراسی را بررسی کنند.
Clive Crook

The China Model . . . is as important for us as it is for China.
مدل چین . . برای ما به همان اندازه که برای چین مهم است اهمیت دارد.
Rob Goodman

قسمت هایی از کتاب مدل چین (لذت متن)