کتاب اجبار به بدعت

The Heretical Imperative
کد کتاب : 74757
مترجم : فرهام فریدوالا
شابک : 978-6007598054
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 680
سال انتشار شمسی : 1393
سال انتشار میلادی : 1979
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---
تعداد جلد : 2

فینالیست جایزه ملی کتاب سال 1980

معرفی کتاب اجبار به بدعت اثر پیتر برگر

کتاب اجبار به بدعت پژوهشی در مورد تحولات صورت گرفته در افکار و آرای پروفسور پیتر لودویک برگر، جامعه شناس و فیلسوف آمریکایی، در مورد ماهیت ادیان و سنت های دینی می باشد.
جلد اول:
در این نوشتار به برخی از دیدگاه های جدید این اندیشمند غربی در مورد عرفی شدن دین پرداخته شده و دیدگاه های در مورد نسبت بین دین و مدرنیته، مورد شرح و بررسی قرار گرفته است.
جلد دوم:
در این مجلد نویسنده به بررسی دیدگاه های پروفسور پیتر لودویک برگر در مورد امکان استقرایی گذر از سنت به سوی تجربه، هماوردی ادیان ابراهیمی با یکدیگر در آینده، رویکرد تطبیقی وی نسبت به ادیان مختلف و آموزه های مندرج در آن ها، مبانی مسیح شناسی پروفسور پیتر لودویک برگر پرداخته است.
همچنین در ادامه نقد مدارک و ادله وی مبنی بر غیر وحیانی بودن قرآن کریم، نقد مبانی عقلانیت و فطری بودن ادیان و تجربی خواندن آن ها در اندیشه های پروفسور پیتر لودویک برگر و تغییر نگرش وی نسبت به عرفی شدن دین و تعدیل در این نظریه پرداخته و آرای او را در زمینه نسبت بین دین و تجربه یا سنت و مدرنیته، مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است.

کتاب اجبار به بدعت

پیتر برگر
پیتر لودویگ برگر (انگلیسی: Peter L. Berger؛ زادهٔ ۱۷ مارس ۱۹۲۹-درگذشت ۲۷ ژوئن ۲۰۱۷) جامعه‌شناس اتریشی‌الاصل آمریکایی که برای کارهای خود دربارهٔ جامعه‌شناسی شناخت، جامعه‌شناسی دین، مطالعات نوسازی، و کمک‌های نظری به نظریه جامعه‌شناختی، شناخته شده است.