کتاب زندگی عاقلانه

A New Guide to Rational Living
کد کتاب : 31041
مترجم :
شابک : 978-6226153096
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 218
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1961
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : ---

زندگی عاقلانه
A New Guide to Rational Living
  • 66,000 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: رشد رشد
    نویسنده:
کد کتاب : 75072
مترجم :
شابک : 978-9646115491
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 296
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1961
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 13
زودترین زمان ارسال : ---

چگونه منطقی زندگی کنیم
A new guide to rational living
کد کتاب : 99808
مترجم :
شابک : 978-9646714472
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 448
سال انتشار شمسی : 1390
سال انتشار میلادی : 1961
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب زندگی عاقلانه اثر آلبرت الیس

کسانی که تعداد زیادی کتاب سرخوشی و الهام بخش خوانده اند بدون اینکه به موفقیت پایدار دست یافته باشند ، از این کتاب «زندگی عاقلانه» قدردانی ویژه ای خواهند کرد. زیرا اگرچه هیچ وعده‌ای نمی دهد ، اما می تواند بیش از همه کتاب های دیگر به خوانندگان کمک کند.

در کتاب «زندگی عاقلانه» ، دکتر آلبرت الیس و رابرت هارپر ابراز روش‌های جدیدی را برای بهتر زندگی کردن ارائه می‌دهند.

این کتاب ، بر خلاف دیگر کتاب‌هایی که احتمالا خوانده اید ، از اصطلاحات معمولی مرتبط با روانشناسی یا روانپزشکی استفاده نمی کند و ممکن است بهترین کتاب روان درمانی برای افراد باشد. این کتاب می تواند به همه کمک کند تا نسبت به خود احساس بهتری داشته باشند و با زندگی خود به نحو احسن برخورد کنند.

نویسندگان از روش منحصر به فردی برای طرح راه حل های خود برای مشکلات رایج استفاده می کنند. بنابراین ، آنها اشاره می کنند که فردی که احساس می کند ناکافی است ، به عنوان مثال از "باور غیرمنطقی این ایده که شما باید کاملا شایسته ، کافی و دستیابی به آن هستید" رنج می برد.

دکتر الیس و هارپر تعداد زیادی از پرونده های موردی را برای پشتیبانی از توصیه های خود دارند. این باعث اطمینان خواننده در مورد تکنیک های پیشنهادی می شود ، که همه آنها در زمینه بالینی موثر بوده اند.

کتاب زندگی عاقلانه

آلبرت الیس
آلبرت الیس، زاده ی 27 سپتامبر 1913 و درگذشته ی جولای 2007، روانشناسی آمریکایی بود. الیس در پیتسبورگ در ایالت پنسیلوانیا به دنیا آمد. او در سال 1947 مدرک دکترای خود را دریافت کرد. الیس علاقه ی شدیدی به نظریات فروید داشت و از بین روانشناسان معروف، هورنای، آدلر، فروم و سالیوان بیشترین تأثیر را بر او داشتند. الیس در سال 1955 شیوه ی رفتار درمانی عقلانی هیجانی (REBT) را توسعه داد.
قسمت هایی از کتاب زندگی عاقلانه (لذت متن)
یک برگ زرد شده درخت چنار برای یکی آشغالی است که جز دردسر و کثیف کاری چیز دیگری ندارد و برای دیگری صدای غرور درختی است که ندای امید به تازگی و زندگی می دهد... هر دوی این آدمها از یکسری کروموزوم و ژن ساخته شده اند. با یک شیوه تولید مثلی به وجود آمده اند و غریزه ها و بازتاب هایشان یعنی خور و خواب و شهوت شان یکی است.

ما نظام باورهایی داریم که براساس آنها زندگی می کنیم، می اندیشیم، عاشق می شویم. پیر شویم و در نهایت با همان باورها میمیریم. پس دلیل این تفاوت ها در فکر ماست. هرچه در فکرمان باشد، موجب راه اندازی یکسری هیجان گردیده و به بروز رفتارهای ویژه ای می انجامد.