کتاب انسان شناسی مسکن

pour une anthropologie de la maison
کد کتاب : 76856
مترجم :
شابک : 978-6006509129
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 204
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1972
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب انسان شناسی مسکن اثر آموس راپوپورت

کتاب « انسان شناسی مسکن» نوشته آموس راپوپورت توسط انتشارات کتابکده کسری منتشر شده است.
آموس راپوپورت (28 مارس 1929، ورشو) یک معمار و یکی از بنیانگذاران مطالعات محیطی-رفتار (EBS) است. وی نویسنده بیش از 200 نشریه دانشگاهی در این زمینه است، از جمله کتاب هایی که به زبان های خارجی از جمله فرانسوی، اسپانیایی، آلمانی، فارسی، ژاپنی، کره ای و چینی ترجمه شده اند. او در بسیاری از دانشگاه‌های جهان سمت‌های افتخاری و بازدیدکننده داشته است، استاد ممتاز دانشگاه ویسکانسین-میلواکی است.
کار او عمدتا بر نقش متغیرهای فرهنگی، مطالعات بین فرهنگی و توسعه و ترکیب نظریه متمرکز شده است. کتاب تأثیرگذار «فرم و فرهنگ خانه» به بررسی چگونگی تأثیر فرهنگ، رفتار انسانی و محیط بر شکل خانه می پردازد.

کتاب انسان شناسی مسکن

آموس راپوپورت
آموس راپوپورت (Amos Rapoport) (زاده ۲۸ مارس، ۱۹۲۹، وَرشَو) معمار و از پایه‌گذاران مطالعات محیطی-رفتاری (EBS) است. او استاد معماری کالج دانشگاه لندن است و خود، معماری را در دانشگاه رایس و شهرسازی را در دانشگاه ملبورن به اتمام رسانده‌است.وی نویسنده بیش از 200 نشریه دانشگاهی در این زمینه از جمله کتاب هایی است که به زبان های خارجی از جمله فرانسوی، اسپانیایی، آلمانی، فارسی، ژاپنی، کره ای و چینی ترجمه شده اند. او در بسیاری از دانشگاه‌های جهان سمت‌های افتخاری و بازدیدکننده داشته ...
قسمت هایی از کتاب انسان شناسی مسکن (لذت متن)
طراحی بومی ، طراحی الگو ها و سازگارکردن آنهاست. از ویژگی های بنای بومی امکان توسعه آن است. بنای بومی برحسب طبیعتش، غیرتخصصی و باز است؛ برخلاف فرم بسته و نهایی که خصیصه اعلب بناهای صاحب سبک محسوب می شود همین کیفیت است که به بناهای بومی امکان پذیرش تغییر و توسعه را می دهد درحالیکه تغییر و توسعه در بناهای صاحب سبک به ظاهر و مفهوم آنها لطمه خواهد زد.