کتاب مثل فیلسوف نوشتن

Philosophical writing
آموزش نگارش مقاله فلسفی
کد کتاب : 7872
مترجم :

شابک : 978-9643637026
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 305
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1997
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب مثل فیلسوف نوشتن اثر ای پی مارتینیک

کتاب مثل فیلسوف نوشتن (آموزش نگارش مقاله فلسفی) به افرادی که تجربه کمی در نگارش مقالات فلسفی دارند کمک می کند تا بتوانند افکار و ایده های خود را در چاچوبی مشخص ارائه دهند. این کتاب بسیار مفیدی برای پژوهشگران حوزه علوم های انسانی است. دانشجویان این رشته ها می توانند مهرات نوشتاری خود را در سطح آکادمیک افزایش دهند.

ای پی مارتینیک در این کتاب سیر تکاملی یک مقاله خوب فلسفی را از مرحله پیش نویس تا پایان کار دنبال می کند.
این کتاب شامل نمونه های جدیدی از ساختار مقاله فلسفی ، نمونه های جدید پیش نویس های جدید ، نکاتی در مورد نحوه مطالعه برای آزمون و بخش جدیدی درباره نحوه استفاده موثر از اینترنت است. این کتاب به همت نشر "هرمس"در دسترس فارسی زبان ها قرار گرفته است. ترجمه آن بر عهده فاطمه و لیلا مینایی بوده است.

کتاب مثل فیلسوف نوشتن

ای پی مارتینیک
آلوسیوس پاتریک مارتینیچ (زاده 28 ژوئن 1946) یک فیلسوف تحلیلی آمریکایی است. او استاد صد سالگی روی آلیسون ووژان و فلسفه و استاد تاریخ در دانشگاه تگزاس در آستین است. حوزه مورد علاقه او ماهیت و عمل به تفسیر است؛ تاریخ فلسفه مدرن؛ فلسفه زبان و دین؛ تاریخ تفکر سیاسی و توماس هابز.
نکوداشت های کتاب مثل فیلسوف نوشتن
Itself a model of lucidity, Philosophical Writing shows how to infuse clear thinking into prose. The new tips and sample essays make this edition an indispensable resource for both students and teachers
فلسفه نویسی که خود الگویی از شفافیت است ، نشان می دهد که چگونه تفکر روشن را به نثر تزریق کنیم. نکات و نمونه مقاله های جدید این نسخه را به یک منبع ضروری برای دانش آموزان و معلمان تبدیل کرده است
Texas State University

قسمت هایی از کتاب مثل فیلسوف نوشتن (لذت متن)
اگر چه شما نویسنده مقاله اید، نباید در آن مداخله ی مستقیم داشته باشید. این به آن معنا نیست که نمی توانید با ضمیر اول شخص حرف بزنید. با ضمیر اول شخص حرف زدن یا نزدن امری سلیقه ای است. چند دهه پیش استفاده از ضمیر«من» در مقاله برای دانشجویان ممنوع بود. جمله ای مثل «من استدلال خواهم کرد»، باید حذف می شد و به جای آن جمله ای مثل «استدلالم این خواهد بود» یا «استدلال این مقاله این است» یا «استدلال می شود» قرار می گرفت. این روزها رسمی نوشتن بیشتر غیررسمی است. «استدلالم این خواهد بود» پرطمطراق و تصنعی است. شخصا «من استدلال خواهم کرد» را به یک دلیل دیگر هم ترجیح می دهم.

درباره ی شجاعت جسمانی در جوامع معاصر بحث و ستایش فراوان بوده است. اما شجاعت فکری این طور نیست. عده ی بسیار کمی از مردم شجاعت ماندن بر سر اعتقادات راسخ شان را دارند؛ با این حال اعتقادات راسخ درباره ی مسائل مهم که دستاورد تحقیق و تأمل اند، شایسته ی دفاع شجاعانه اند. اندیشه ها هم درست مثل اعمال جسمانی پیامدهایی دارند. بعضی خوب و بعضی بد، بعضی عالی و بعضی مفتضح، مسئولیت اندیشه های خودتان را بپذیرید.

کسی که می نویسد «استدلال می شود که» منفعل است. اگر بخواهیم خوش بینانه نگاه کنیم باید بگوییم او شجاعت فکری اش را به صورت غیرمستقیم و تلویحی نشان داده است. اما چه کسی است که استدلال می کند؟ اگر شمایید، همین را بگویید. کسی که می نویسد «من استدلال می کنم» فعال است، خود را به مسیر استدلال ملتزم می کند و آن را به محک عقل می زند.