کتاب برگ اضافی

Extra leaf
یادداشت هایی از شرق تا غرب
کد کتاب : 7899
شابک : 9789648496987
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 160
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2015
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 14
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب برگ اضافی اثر منصور ضابطیان

"برگ اضافی" دربرگیرنده ی "یادداشت هایی از شرق تا غرب" به قلم "منصور ضابطیان" است که خاطرات جامانده از سفرهای پیشین خود را در آن جمع آوری نموده است. "منصور ضابطیان" موفق شده تا نام خود را با سفر و سفرنامه گره بزند و از طریق اشتیاق و علاقه ی خود به سفر، پلی میان خود و خوانندگانش ایجاد کند. "برگ اضافی" اثر جذابی و خواندنی دیگری است از این نویسنده ی خوش سفر، که در قالب سفرنامه در اختیار علاقمندان به این بخش از ادبیات قرار گرفته است. البته نویسنده خود اظهار داشته که بر خلاف آثار دیگرش، "برگ اضافی" چندان دربردارنده ی اطلاعاتی که مخاطب را با کشورهای مورد نظر آشنا کند نمی باشد. "برگ اضافی" بیشتر خاطرات یک مسافر است که پدیده های جذاب و تجربه های شیرین و تلخ خود را با اشتیاقی وصف نشدنی ثبت نموده و از رهروی این مشاهدات، مواردی را با مخاطبش درمیان می گذارد که شاید در هر سفرنامه ای پیدا نشود.
خاطرات، کوتاه و دلنشین اند و "منصور ضابطیان" گاه نقطه نظرات انتقادی و مواضع خود را در برابر برخی وقایع ابراز می دارد. او همچنین مطالبی در باب چگونگی سفرهای بین المللی اش مطرح نموده و نکات خاص و خواندنی از مکانی که به آن سفر کرده به همراه وضعیت فرهنگی و اقتصادی و معیشتی مردم نیز ارائه می دهد. همچون باقی آثار وی، "برگ اضافی" نیز فضای مفرح و طنزگونه ای دارد و برای مخاطب ملال آور نیست. معمولا هر کدام از خاطرات با پیوست تصویر و عکسی مرتبط در اختیار خواننده قرار گرفته اند که این مساله بر جذابیت این اثر خلاقانه می افزاید.

کتاب برگ اضافی

منصور ضابطیان
منصور ضابطیان (متولد ۷ آذر ۱۳۴۹ در تهران) روزنامه‌نگار، کارگردان، مجری رادیو و تلویزیون، پادکست ساز، سفرنامه نويس و تهیه‌کننده ایرانی است.ضابطیان در سال ۱۳۶۹ کاردانی رشته علوم آزمایشگاهی را در دانشگاه علوم پزشکی گیلان به پایان رساند و پس از چند سال رشته تحصیلی خود را تغییر داد و رشته سینما را در دانشگاه ادامه داد. منصور ضابطیان مدتی مدرس دوره‌های آزاد آموزش گویندگی و اجرا در دانشکده خبر نیز بود.او کار حرفه‌ای را با روزنامه‌نگاری شروع کرد و مصاحبه‌ها و گزارش‌...
قسمت هایی از کتاب برگ اضافی (لذت متن)
بانکوک - در تایلند می شود هزار و یک چیز برای خوردن پیدا کرد که تصورش را هم نمی کنید. از نارگیل های تازه که آن قدر خوشمزه اند که آدم در حسرت این می گذارند که چرا همان میمون باقی نمانده تا موزهای کبابی که بوی عجیب و غریبی دارند.

آمستردام - اینکه آقای رابی ویلیامز چه نمایشی را بر صحنه آورد جایش اینجا نیست، بلکه جایش در یک کتاب درباره هنر اکتینگ خواننده بر صحنه است. شاید همین کافی باشد که تقریبا تا دو روز بعد از کنسرت من ترجیح می دهم که گوشه خلوتی پیدا کنم، چشم هایم را ببندم و آنچه را بر صحنه دیده ام را توی ذهنم مرور کنم.

بوداپست - عین چی باران می آید. از قطار که پیاده می شویم انگار همان اول شیلنگ آب را می گیرند رویمان و خلاص.

بارسلون - هر لحظه منتظرم یک نفر بیاید و بگوید اینجا جای من است که نشسته ای. اما هیچکس نمی آید و من تا اخر کنسرت نزدیک ترین آدم به خواننده می شوم. تنها ترسم این است که مبادا انریکه دستم را بگیرد و بالا بکشد و بخواهد یکی از ترانه هایش را باهم بخواینم. چه آبروریزی می شود آن موقع!